تولید گوشی های ال‌جی متوقف می شود؟

رسانه کلیک - ظاهرا ال‌جی در نظر دارد تا تولید گوشی های خود را متوقف کند. این شرکت زمانی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اسمارت فون بود اما فعلا در شرایط مساعدی به سر نمی برد.

تولید گوشی های ال‌جی متوقف می شود؟

شرکت ال‌جی ممکن است که برنامه های جدید خود مبنی بر تولید گوشی رول شونده را کنار گذاشته و از میدان رقابت گوشی های هوشمند خارج شود.

گرچه این شرکت، زمانی یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوشی های هوشمند بوده، اما به دلیل آمار فروش ضعیف خود، امکان دارد برای همیشه از میدان نبرد تولید گوشی های هوشمند کنار بکشد.

این شرکت طی پنج سال گذشته حدود ۴.۵ میلیارد دلار ضرر برای این بخش متحمل شده است. در سال های اخیر، ال‌جی تلاش کرده است با استفاده از تولید دستگاه های غیر معمول جلوی ضرر وارد شده به شرکت را بگیرد. برای مثال این شرکت اواخر سال ۲۰۲۰ یک گوشی با نام ال‌جی وینگ را معرفی کرد. این محصول دارای دو صفحه نمایش بود که یکی از آن ها حالت چرخشی داشته و می توانست به حالت صلیب درآید؛ قابلیتی که ویژگی های دوربین این گوشی را تا حد زیادی بالا می برد.

همچنین زمانی که سامسونگ و دیگر کمپانی ها درحال خودنمایی از محصولات انعطاف پذیر خود بودند، ال‌جی رویکرد دو نمایشگری متفاوتی را در پیش گرفت. یکی از آن ها می توانست به یک نمایشگر ثانویه تعبیه شده در یک قاب تاشو متصل شود که ویژگی های جالب و کاربردی را به گوشی اضافه می کرد. اگرچه این محصول رقابت کمتری نسبت به گوشی هایی مانند Galaxy Z Fold 2 سامسونگ داشت، اما باز هم نتوانست توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند.

همه این موارد دست به دست هم داد و احتمال توقف خط تولید گوشی های هوشمند این کمپانی را روز به روز بالاتر برد. از آنجا که رقابت بین شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند بسیار بالا رفته است، این تصمیم می‌تواند یک حرکت ناراحت کننده ولی در عین حال درست برای این کمپانی باشد. یکی از مقامات این شرکت به تازگی بیان کرده است که آنها درحال بررسی تمام جوانب و برنامه های آینده از جمله فروش این بخش و یا کوچک کردن خط تولید هستند.

این مسئله پس از هشدار مدیر عامل این شرکت به کارکنان به صورت رسمی تائید شد. اگرچه به کارمندان این اطمینان را داد که ال‌جی قصد بیکار کردن هیچکدام از اعضای این شرکت را نداشته، با این وجود مدیر اجرایی، وعده داده است که در صورت توقف این خط تولید، کارمندان را با یک رزومه قوی راهی کاری دیگر کند.

البته این مسئله خیلی هم تعجب آور نیست. زیرا در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰، این شرکت تائید کرد که به منظور کاهش هزینه ها امکان دارد خط تولید تلفن های هوشمند سطح پایین و میان رده خود را به خارج از کشور واگذار کند. اما در آن زمان، ال‌جی گمانه زنی ها مبنی بر فروش کامل خط تولید گوشی‌ های هوشمند خود را رد کرد.

حال باید دید که آیا این شرکت در نهایت اقدام به فروش کامل خط تولید گوشی‌ های هوشمند خود خواهد کرد، یا فقط بخشی از آن را خواهد فروخت.

ارسال نظر