تیک‌تاک تلاش می‌کند از ویدیو دلخراش خودکشی جلوگیری کند

رسانه کلیک - تیک‌تاک تلاش می‌کند تا ویدیو دلخراش خودکشی یک مرد با اسلحه را از پلتفرم خود حذف و پروفایل‌هایی که آن را آپلود می‌کنند مسدود کند. 

تیک‌تاک تلاش می‌کند از ویدیو دلخراش خودکشی جلوگیری کند

تیک‌تاک اعلام کرده است که این ویدیو دلخراش برای اولین بار در فیسبوک استریم شده است و پس از آن در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز پخش شده است. در حال حاضر تیک تاک از کاربران خود خواسته است که که پس از آگاهی از پخش شدن این ویدو و مشاهده اولین صحنه از آن به سرعت سوایپ کرده و از تماشای آن خودداری کنند.

سخنگوی تیک تاک نیز دست به دست شدن کلیپ خودکشی در این پلتفرم از یکشنبه شب را تأیید کرد. وی افزود: «سیستم‌های ما به صورت خودکار کلیپ‌هایی که خودکشی را تبلیغ می‌کنند شناسایی و گزارش می‌کند. ما پروفایل‌هایی که سعی بر آپلود کردن چنین ویدیوهایی دارند را مسدود کرده و از آن دسته از کاربرانی که این ویدیو را گزارش کرده و با اطلاع رسانی به دیگران مانع از تماشا و اشتراک گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی شدند تشکر می‌کنیم.»

انتشار کلیپ‌های دلخراش در شبکه‌های اجتماعی موضوع جدیدی نیست و در گذشته ویدیوهایی از این دست در فیسبوک، اینستاگرام و ردیت منتشر شده‌اند. اما از آنجا که ویدیوهای آپلود شده در تیک تاک در یک صفحه اصلی یا همان For You Page نمایش داده می‌شوند، خودداری از تماشای کلیپ‌ها کار سختی است. به همین دلیل هم تولیدکنندگان محتوای این پلتفرم به شکل فعالانه در حال هشدار دادن به کاربران هستند.

قسمت‌هایی از این کلیپ در اینستاگرام نیز منتشر شده و به کاربران در مورد محتوای دلخراش آن هشدار داده شده است. برخی از والدین نسبت به تأثیر مخربی که تماشای این ویدیو روی ذهن کودکان و نوجوانان گذاشته اظهار نظر کرده‌اند. بر اساس آمارهای بنیاد آمریکایی پیشگیری از خودکشی (AFSP)، سال ۲۰۱۸ حدود ۴۸ هزار آمریکایی جان خود را به خاطر خودکشی از دست داده اند.

ارسال نظر