ثبت نام کتاب درسی اتباع | مدیران اطلاعات دانش‌آموزان را تکمیل کنند

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از مدیران مدارس خواست اطلاعات دانش‌آموزان را در سامانه سیدا تأیید و تکمیل کنند تا کتاب‌های درسی به مدارس ارسال شود. او همچنین در خصوص ثبت نام کتاب درسی اتباع توضیح داد.

ثبت نام کتاب درسی اتباع | مدیران اطلاعات دانش‌آموزان را تکمیل کنند

محمد علوی تبار اظهار کرد: «بیش از ۹۸ درصد از دانش‌آموزانی که در سامانه سیدا احراز هویت شده و تا ۳۱ شهریور ماه نسبت به سفارش درسی خود اقدام کرده بودند، کتاب‌های خود را دریافت کرده‌اند.»

وی در خصوص اینکه چرا برخی از دانش‌آموزان هنوز موفق به دریافت کتاب‌های درسی نشده‌اند و این مشکل چه زمانی حل خواهد شد، بیان کرد: «امکان ثبت سفارش کتاب درسی برای دانش‌آموزانی وجود دارد که ثبت‌نام‌ آن‌ها در مدارس تکمیل شده است. اگر ثبت‌نام تکمیل نشده و اطلاعات دانش‌آموز در پایگاه اطلاعاتی وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته باشد، امکان ثبت سفارش کتاب درسی فراهم نیست.»

همچنین بدانید: کد دستوری رایگان کردن اینترنت شاد برای همراه اول و ایرانسل

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: «تنوع این دانش‌آموزان با توجه به گستردگی مدارس و تنوع رشته‌های دوره دوم متوسطه زیاد است. هر گروه باید هرچه سریع‌تر با پیگیری از طریق مدرسه محل تحصیل، نسبت به پیگیری تا دریافت کتاب درسی اقدام کنند.»

ثبت نام کتاب درسی اتباع

وی در خصوص ثبت سفارش و دریافت کتاب توسط دانش‌آموزان اتباع خارجی یادآور شد: «این دانش آموزان که کد ۱۱ رقمی از وزارت کشور دریافت کرده و در مدارس ثبت‌نام شده‌اند، کتاب درسی دریافت کرده‌اند و هیچ مشکلی وجود ندارد. اما افرادی که کد ۱۱ رقمی دریافت نکرده‌اند به این معناست که هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند و امکان ثبت سفارش کتاب درسی برایشان وجود ندارد.»

وی ادامه داد: «از آنجایی که سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی متصل به سامانه ثبت‌نام دانش آموزی (سیدا) است، بنابراین نداشتن کد ملی به هیچ عنوان مانعی برای ثبت‌نام این دانش آموزان در سامانه کتاب نیست و آن‌ها پس از ثبت‌نام در سامانه سیدا و دریافت کد دانش‌آموزی به راحتی می‌توانند برای سفارش کتاب درسی اقدام کنند.»

علوی تبار در مورد ترکیب دانش‌آموزان پایه‌های اول و دهم گفت: «دانش‌آموزان ورودی به هر دوره تحصیلی، به خصوص پایه‌های اول و دهم، با توجه به تأخیر در پیگیری ثبت‌نام و یا انتخاب رشته و ثبت‌نام، به طور طبیعی پس از احراز هویت و تأیید مدیر مدرسه در سامانه سیدا امکان ثبت سفارش کتاب درسی را خواهند داشت. به علت تأخیر در ثبت‌نام، سفارش و دریافت کتاب درسی آن‌ها با تأخیر انجام می‌شود.»

جالب است بخوانید: واکسیناسیون دانش آموزان؛ اختیاری یا اجباری؟

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: «خواهش ما از خانواده‌ها این است که هرچه سریع‌تر با پیگیری از طریق مدیر مدرسه، نسبت به ثبت‌نام قطعی فرزندانشان در سامانه سیدا اطمینان حاصل کنند و فوراً نسبت به سفارش کتاب درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی و پیگیری دریافت آن از طریق مدرسه اقدام کنند.»

وی از مدیران مدارس خواست تا نسبت به پیگیری ثبت‌نام دانش آموزان در سیدا و پیگیری سفارش کتاب درسی آنان از طریق خانواده‌ها و دریافت کتاب‌های درسی از منطقه اقدام کنند.

ارسال نظر