زلنسکی جایزه آزادی رونالد ریگان را دریافت می‌کند

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، جایزه آزادی رونالد ریگان را دریافت می‌کند.

زلنسکی جایزه آزادی رونالد ریگان را دریافت می‌کند

بنیاد و موسسه رونالد ریگان جایزه‌ای را که یک‌بار به میخاییل گورباچف، رهبر شوروی سابق و مارگارت تاچر، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا داده بود، به زلنسکی اعطا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، طبق بیانیه‌ این بنیاد، زلنسکی به پاس مبارزه دلیرانه‌ با ستمگری و موضع‌گیری سرسختانه‌اش برای پاسداری از آزادی و دموکراسی، یازدهمین رهبر جهان خواهد بود که جایزه آزادی رونالد ریگان را دریافت می‌کند.

این بنیاد اعلام کرد این هنرپیشه و بازیگر سابق کمدی که بابت بازی در نقش رئیس‌جمهور اوکراین در سریال خادم ملت مشهور شد و سپس در سال ۲۰۱۹ با پیروزی در انتخابات به مقام واقعی ریاست جمهوری رسید، در صف طولانی آن دسته از رهبران جهان جای دارد که مانند رونالد ریگان به آرمان آزادی در جهان بسیار یاری رسانده‌اند. از جمله این رئیس‌جمهورها، گورباچف است که در سال ۱۹۹۲ این جایزه را از شخص رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده دریافت کرد.

فرد رایان، رئیس این موسسه، با صدور بیانیه‌ای گفت: «جهان از رئیس‌جمهوری زلنسکی و تمام ارزش‌ها و اصولی که او از آن‌ها حمایت می‌کند، یعنی دموکراسی، آزادی فردی، آزادی و امید، ستایش می‌کند.»

او افزود: «سرسپردگی رئیس‌جمهوری زلنسکی به آرمان آزادی، به راستی نمادی از گرامی‌ترین آرزوهای انسان است.»

رایان گفت که این خبر را در نامه‌ای که به اوکاسانا مارکووا، سفیر اوکراین در ایالات متحده تحویل شده، به زلنسکی اطلاع داده است.

مارگارت تاچر، جورج اچ. دبلیو بوش، رییس جمهوری پیشین ایالات متحده، لخ والسا رییس جمهور سابق لهستان، اسحاق رابین نخست‌وزیر سابق اسرائیل و ناتان شارانسکی شخصیت ناراضی دوران شوروی و سیاست‌مدار اسرائیلی از جمله دیگر رهبران جهان‌ بوده‌اند که این جایزه را گرفته‌اند.

ارسال نظر