جدایی لیونل مسی از بارسلونا | پاریسن ژرمن مقصد احتمالی بعدی فوق ستاره آرژانتینی

بارسلونا پس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات با نمایندگان لیونل مسی، خبر از جدایی این بازیکن از تیم داد.

جدایی لیونل مسی از بارسلونا | پاریسن ژرمن مقصد احتمالی بعدی فوق ستاره آرژانتینی

و بالاخره چیزی که خیلی از دوست‌داران لالیگا و بارسلونا حداقل این فصل انتظارش را نداشتند، اتفاق افتاد و بارسلونا فصل پیش‌ رو را بدون لیونل مسی آن هم پس از گذشت ۲۱ سال بازی رقم خواهد زد.

این خبر پس از آن منتشر شد که روز پنجشنبه ۱۴ مرداد، مذاکرات لیونل مسی و نمایندگانش با مسئولان تیم بارسلونا برای قراردادی جدید بی‌ثمر ماند.

فعلا خبر قطعی که از خود باشگاه بارسلونا منتشر شده این است که لیونل مسی قرارداد جدیدی را با بارسلونا امضا نخواهد کرد. آخرین قرارداد فوق ستاره آرژانتینی، این تابستان به پایان رسید اما این احتمال وجود داشت که او برای فصل جدید، بار دیگر همچون ۲۱ سال گذشته آن را تمدید کند.

لیونل مسی صحبت‌هایی با مدیران باشگاه در روز پنجشنبه داشت که به گفته باشگاه "موانع اقتصادی و مقرراتی لالیگا" پایان مسی در این لیگ را رقم زده است.

چه چیزهایی در این باره گفته شده است؟

باشگاه بارسلونا طی بیانیه‌ای در وبسایت رسمی خود دلیل جدایی مسی را اینگونه بیان کرده است:

"علیرغم دستیابی باشگاه بارسلونا و لیونل مسی به توافق و قصد مشخص هر دو طرف برای امضای قرارداد جدید، این اتفاق به دلیل موانع مالی و ساختاری لالیگا نیفتاد.

به همین خاطر مسی دیگر در بارسلونا نخواهد ماند. هر دو طرف از عدم دستیابی به توافق نهایی اظهار تاسف کردند.

باشگاه بارسلونا با تمام وجود برای کمک‌های این بازیکن در جهت پیشرفت باشگاه سپاسگزاری می‌کند و برای او آرزوی موفقیت در زندگی حرفه‌ای و شخصی‌اش در آینده دارد."

لیونل مسی و بارسلونا چه توافقی داشتند؟

مسی در ابتدا برای امضای قرارداد ۵ساله دیگری با غول‌های لالیگا اعلام آمادگی کرده بود. گفته شده بود این بازیکن ۳۴ساله می‌خواهد قراردادی را به امضا برساند که دریافتی هفتگی‌اش را ۵۰درصد کاهش می‌دهد.

ولی وضعیت مالی باشگاه حتی کفاف این دریافتی را هم نداشت و عقد قرارداد با مسی را با مشکل جدی مواجه کرد.

چرا مسی بارسلونا را ترک کرد؟

گفته می‌شود جدا از توان مالی پایین بارسلونا برای ادامه همکاری با مسی، دلیل دیگری هم برای قطع همکاری او با این باشگاه وجود داشت.

مسی از مسئولان بارسلونا درخواست کرده بود هم‌بازی او در تیم ملی آرژانتین، کریستین رومرو، را برای فصل آتی به بارسلونا بیاورند تا خط دفاعی بارسلونا برای فصل پیش رو آماده باشد.

اما در نهایت این تاتنهام بود که سریع‌تر از بارسلونا عمل کرد و این مدافع آرژانتینی را از آتلانتای سری آ به لیگ جزیره آورد.

لیونل مسی از بارسلونا جدا شد ناتوانی مسئولان بارسلونا در به خدمت‌گیری کرستین رومرو از دیگر دلایل قطع همکاری مسی با بارسلونا بود

حالا مسی کجا می‌رود؟

مسی انتخاب‌های خوبی برای فصل آینده دارد ولی باید دید کدام تیم‌ها توان به خدمت گرفتن او را دارند.

پاریسن ژرمن و منچسترسیتی دو تیم مدعی برای خرید مسی اند که توان پرداختی نجومی او را هم دارند.

مسی همچنین چراغ سبزی به باشگاهی که در جوانی در آن توپ می‌زده، Newell's Old Boys، نشان داده است.

ارسال نظر