جلسه غیر علنی شورای امنیت درباره «مرسر استریت» با اتهام به ایران

امروز جمعه، قرار است شورای امنیت به درخواست اسرائیل و شرکای غربی، برای بررسی اتهامات علیه ایران در ماجرای حمله به نفتکش اسرائیلی، جلسه‌ای غیر علنی برگزار کند.

جلسه غیر علنی شورای امنیت درباره «مرسر استریت» با اتهام به ایران

به نقل از رویترز، منابع دیپلماتیک از برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون ماجرای حمله به نفتکش اسرائیلی «مرسر استریت» خبر دادند.

این نشست قرار است امروز جمعه، پشت درهای بسته، تشکیل شود و گفته می‌شود که انگلیس به نیابت از رژیم صهیونیستی اتهاماتی را علیه ایران مطرح می‌کند.

بیشتر بخوانید: رایزنی اسرائیل و امریکا درباره حمله به نفتکش مرسر استریت

این در حالی است که منابع دیپلماتیک درباره اینکه ۱۵ عضو دائم و غیردائم شورای امنیت به اجماع نظر درباره اتخاذ هرگونه اقدامی علیه ایران برسند؛ ابراز تردید کرده‌اند.

پیش‌تر، «دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نمایندگی روسیه در سازمان ملل، به ورود شورای امنیت به این مسئله واکنش نشان داده و گفته بود: اطلاعات ادعا شده‌ی اخیر از سوی تل آویو و برخی کشورها متناقض و بر پایه حدس و گمان است. ( ٰاسرائیل: حمله به کشتی مرسر استریت کار ایران است، پاسخ سخت می‌دهیم! )

با این حال، انگلیس و آمریکا می‌گویند که شورای امنیت باید ایران را از بابت ایجاد بی ثباتی (!) در منطقه، وادار به پاسخگویی کند.

حمله ادعایی به مرسر استریت پنجشنبه گذشته در دریای عمان اتفاق افتاد و از همان ابتدا، آمریکا، انگلیس، رومانی، کانادا و ناتو بدون ارائه هرگونه شواهدی، با استفاده از تعابیر نامطمئنی چون «به احتمال زیاد ایران پشت ماجرا است» یا «در این حمله از یک یا تعداد بیشتری پهپاد استفاده شده است»؛ انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی ایران گرفتند.

بیشتر بدانید: حوادث مشکوک خلیج فارس در شب گذشته

جالب آنکه در راستای پذیرفتن راهبرد «بریتانیای جهانی» که بر مبنای توسعه نقش انگلیس در صحنه بین الملل در دنیای پسابرگزیت است؛ آمریکا مسئولیت پیشبرد این اتهام در شورای امنیت را به دولت لندن واگذار کرده است.

جالب است بدانید: بریتانیا حمله سایبری به ایران را بررسی می‌کند

منبع: مهر

ارسال نظر