جنگ، ۱۲ میلیون اوکراینی را آواره کرده است

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از آواره شدن حدود ۱۲ میلیون نفر اوکراینی در جنگ با روسیه خبر داد.

جنگ، ۱۲ میلیون اوکراینی را آواره کرده است

به گزارش کلیک به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «۱۳۶ حمله به مراکز درمانی اوکراین اتفاق افتاده است که در این حملات دست‌کم ۷۳ نفر کشته و ۵۲ نفر زخمی شده‌اند. حملات به مراکز درمانی در اوکراین در حال حاضر بیش از ۶۸ درصد از کل حملات به مراکز درمانی در سراسر جهان از ابتدای سال جاری را به خود اختصاص می‌دهد.»

دوجاریک افزود: «علاوه بر این، از هر چهار نفر در اوکراین دست‌کم یک نفر (شامل حدود ۱۲ میلیون نفر) به دلیل جنگ آواره شده اند. این تعداد شامل حدود ۴.۹ میلیون پناهنده در خارج و ۷.۱ میلیون نفر آواره در داخل اوکراین است.»

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل همچنان از حملات جاری در اوکراین که منجر به تلفات غیرنظامی و آسیب به زیرساخت‌ها می‌شود، عمیقا نگران است.

به گفته وی، بیش از یک هزار و ۳۰۰ نیروی سازمان ملل در بیش از هشت مرکز عملیاتی در اوکراین هم اکنون فعالیت می‌کنند.

معاون دبیر کل سازمان ملل نیز روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران اعلام کرد قصد دارد اواخر این هفته به ترکیه برود تا با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار کرده و راه‌هایی که سازمان ملل می‌تواند به‌وسیله آنها از روند حفظ صلح و مذاکرات بین اوکراین و روسیه حمایت کند، شناسایی کند.

گریفیتس که به تازگی از سفر به اوکراین بازگشته است، با بیان اینکه درحال حاضر امکان آتش بس در اوکراین وجود ندارد، گفت که اکنون آتش بس در اوکراین در افق دیده نمی‌شود، اما ممکن است در هفته‌های آینده با توجه به چگونگی ادامه جنگ و مذاکرات صلح به‌دست آید.

پوتین یک هفته پیش اعلام کرد مذاکره با اوکراین به بن بست رسید ه و جنگ ادامه می‌یابد .

بیشتر بخوانید: آمادگی آمریکا برای جنگ با روسیه و چین

ارسال نظر