واکنش وزیر ارتباطات به قطعی سرور سایت‌های دانلود فیلم

رسانه کلیک - در پی ‎فیلترینگ سایت‌های دانلود فیلم و سریال طی روز گذشته، کاربران در فضای مجازی اقدام به انتشار اعتراض و انتقاد از سایت‌های دارای مجوز که برای تماشای فیلم و ‎سریال اعتبار می‌فروشند، کردند.

واکنش وزیر ارتباطات به قطعی سرور سایت‌های دانلود فیلم

‏یکی از این شرکت‌های فیلتر شده اعلام کرده که طبق دستور کتبی مقامات قضایی کشور، ارایه سرویس برای ارایه‌دهندگان خدمات میزبانی به دامنه‌هایی که فیلتر هستند، غیرقانونی است و جرم محسوب می‌شود و بر این اساس، روز گذشته سرور بسیاری از سایت‌های مختلف فیلم، ‎موسیقی، دانلود و ... خاموش شده است.

همین مساله موج اعتراضی گسترده ای در فضای مجازی راه انداخته و بسیاری از کاربران بدین موضوع معترضند. با مرور صفحات اجتماعی با اعتراض گسترده‌ای روبه‌رو می‌شویم. کاربری در این رابطه نوشته: «سایت‌های دانلود فیلم و سریال و کلا زدن مسدود کردن همه میگن کاش حداقل‎#فیلتر شون میکردن، یعنی میخوام بگم دیگه اصلا به بهبود اوضاع امیدوار نیستیم، همین که بدتر نشه راضی ایم.»

کاربر دیگری این توییت را به اشتراک گذاشته است: «دیگه نمیدونن چجوری از ملت پول بچاپن سایتا رو فیلتر میکنن با فیلترشکن خداتومن پول نت بدیم خب آزار داری مگه بگو میخوام قیمتا رو بالا ببرم مثل قیمت نون. والا بخدا»

کاربر دیگری نوشته: «جای تشکر خالی است از کسانی که تنها سرگرمی سالم من و خیلی از ماها که دانلود و دیدن فیلم بود گرفتن و تشکر میکنم از شما وزیر ارتباطات که در ظاهر و در باطن هم هیچ کاره اید هم به شما مربوط نیست، هم به عنوان یک وزیر جوان در کشور نمی توانید کاری انجام بدهید یا اعتراضی کنید.»

کاربری با به اشتراک گذاشتن توییتی ایران را به کره شمالی تشبیه کرده است و نوشته: «تمام لینک‌های سایت‌های دانلود فیلم رو ‎#فیلتر کردند. به ‎#کره_شمالی خوش آمدید. پی‌نوشت: چی می‌خواین از جون ما؟»

مرور صفحات اجتماعی نشان می‌دهد کاربران با مخاطب قرار دادن وزیر ارتباطات از او دلیل چنین فیلتری را پرسیده‌اند و در مقابل وزیر جوان با این پاسخ سعی کرده به حواشی پیش آمده‌ای که ظاهرا به این زودی‌ها به پایان نخواهد رسید؛ نقطه پایانی بگذارد.

‏واکنش ‎وزیرارتباطات به اختلالات دیروز توییتی با این مضمون بوده است: «دوستان سلام، ولله بسته شدن سایت‌های دانلود فیلم به من مربوط نیست. دادستانی به ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی وب دستور داده، این وسط من هیچ کاره‌ام!»

در ادامه وزیر جوان در پاسخ به یکی از کاربران معترض تاکیدا نوشته: «وزیر ارتباطات در فیلترینگ اختیاری نداره که ازش استفاده کنه. باور کنید اگر داشتم، از این اختیار مدتها پیش استفاده میکردم.»

باید منتظر ماند و دید این قصه که سر درازی دارد، قرار است در چه نقطه‌ای ختم به خیر شود؟

ارسال نظر