جهش قیمت بیت کوین در آستانه پذیرش السالوادور به عنوان پول قانونی

یک جنبش روبه‌رشد در رسانه‌های اجتماعی از مردم درخواست کرده است تعداد محدودی بیت کوین بخرند؛ اقدامی برای حمایت از طرح السالوادور برای تبدیل‌شدن این ارز دیجیتال به پول قانونی.

جهش قیمت بیت کوین در آستانه پذیرش السالوادور به عنوان پول قانونی

جهش قیمت بیت کوین در آستانه پذیرش السالوادور

کاربران پلتفرم‌هایی از جمله توییتر و Reddit در حال برنامه‌ریزی برای خرید دسته‌جمعی 30 دلار بیت کوین در 7 سپتامبر هستند تا از قانون بیت کوین السالوادور حمایت کنند. این حرکت "پامپ" (Pump) هماهنگ بالقوه، بازتاب کمپین‌های آنلاین قبلی است که سهام‌هایی مانند GameStop را به قیمت‌های بسیار بالایی رساند.

السالوادور شروع به نصب دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین کرده است تا شهروندان بتوانند این ارز دیجیتال را به دلار آمریکا تبدیل کنند. دولت این کشور همچنین یک صندوق 150 میلیون دلاری برای حمایت از تبدیل بیت کوین به دلار آمریکا ایجاد کرده است.

وزیر دارایی السالوادور، الخاندرو زلایا، ماه گذشته به رسانه‌های محلی گفت که شهروندان این کشور می‌توانند کیف پول دیجیتال دولت را بارگیری کرده، شماره ملی خود را وارد کنند و 30 دلار بیت کوین دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اعطای ۳۰ دلار بیت کوین به هر شهروند؛ بیت کوین به عنوان پول قانونی السالوادور از ۷ سپتامبر رسمی می‌شود

ویجی عیار، سرپرست بخش آسیا و اقیانوسیه صرافی ارزهای دیجیتال Luno در سنگاپور اظهار داشت که هماهنگی چنین جنبشی برای کاربران یک چالش خواهد بود.

بیت کوین در هفته جاری روند صعودی خود را ازسرگرفته و در بعد ظهر امروز (دوشنبه 15 شهریور 1400) قیمت آن تا 52،188 دلار نیز بالا رفت. این سطح، بالاترین سطح قیمت این ارز دیجیتال از ماه مه بوده است.

درهنگام نوشتن این مطلب بیت کوین به قیمت 51،660 دلار مبادله می‌شود و در روز گذشته 2.70 درصد افزایش قیمت داشته است.

گفتنی است که اگر جنبش خرید همگانی کاربران موفقیت آمیز باشد، افزایش مجدد قیمت این ارز دیجیتال در ساعات آینده دور از انتظار نخواهد بود.

ارسال نظر