حجم تراکنش های بازار دارک وب هایدرا روسیه به 1.37 میلیارد دلار رسید

رسانه کلیک - تحقیقاتی در مورد بازار دارک وب هایدرا (Hydra) روسیه، وجود حجم عظیمی از مبادلات رمز ارزها و یک اکوسیستم پررونق (گرچه غیرقانونی) را آشکار کرد.

حجم تراکنش های بازار دارک وب هایدرا روسیه به 1.37 میلیارد دلار رسید

در روز سه‌شنبه، دو شرکت Flashpoint و Chainalysis به‌طور مشترک گزارشی در مورد بازار دارک وب هایدرا منتشر کردند.

هایدرا در آغاز کار خود در سال 2015 برای فروش مواد مخدر معروف بود، اما با گذشت زمان این بازار گسترده‌تر شده و اکنون به کارت‌های اعتباری سرقت رفته، اسناد جعلی از جمله کارت‌های شناسایی و اسکناس‌های جعلی و حملات سایبری و دیگر خدمات و محصولات غیر قانونی مربوط می‌شود.صفحه ورود بازار وب تاریک هایدرا

حجم مبادلات و تراکنش‌های سالانه این بازار طی زمان، افزایش بسیار زیادی داشته است. این میزان برای سال 2016، 9.4 میلیون دلار تخمین زده شد و در سال 2020 به 1.37 میلیارد دلار رسید.

در نمودار زیر می‌توان میزان حجم مبادلات و تراکنش‌های سالانه این بازار را از سال 2016 تا سال 2020 مشاهده کرد.حجم مبادلات و تراکنش های بازار وب تاریک هایدرا

رمز ارزها اغلب توسط مجرمان اینترنتی جهت حفظ گمنامی استفاده می‌شوند. این افراد از ارزهای دیجیتال برای پرداخت هزینه کالاها و یا خدمات غیرقانونی و یا پول‌شویی استفاده می‌کنند.

بااین‌حال، بررسی شبکه بلاک چین می‌تواند حقایقی در مورد این تراکنش‌ها آشکار کند. محققان اعلام کردند که در سه سال اخیر این بازار هر سال حدود ۶۲۴ درصد رشد داشته است و در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین بازارهای جنایی و غیرقانونی محسوب می‌شود.

جالب است بدانید که بازار دارک وب هایدرا فقط به روسی‌زبانان خدمات ارائه می‌دهد و تاکنون موفق بوده تا جایی که تعطیلی، وقفه و یا توقیف توسط نیروهای انتظامی نداشته است.

هایدرا همیشه کاربران خود را وادار به اطاعت می‌کند و الزامات فروشنده بسیار سخت‌گیرانه‌ای دارد که می‌تواند خصوصیتی مهم برای موفقیت یک بازار غیرقانونی باشد.

از جولای سال ۲۰۱۸، اپراتورهای هایدرا از خدمات‌دهندگان و فروشندگان درخواست کرده‌اند که قبل از دریافت وجه حداقل ۵۰ فروش موفق داشته باشند و یک حساب کیف پول آنلاین حاوی حداقل ۱۰،۰۰۰ دلار ارائه دهند.

صرافی‌های ارزهای دیجیتال تراکنش‌هایی را که مبدا یا مقصدشان هایدرا باشد، بسیار خطرناک می‌دانند زیرا هایدرا مقررات احراز هویت مشتری را اجرا نمی‌کند. بیشتر این مشتریان در روسیه هستند و تنها درصد کمی از تراکنش‌هایی که از طریق این بسترهای رمز ارزی هدایت می‌شوند مربوط به مبادلات قانونی هستند.

بیش از هزار نشانی سپرده منحصربه‌فرد با معاملاتی بیش از ۷ میلیون دلار که گمان می‌رود به هایدرا مرتبط باشد، تاکنون ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، دریافت وجوه نیز به‌طور انحصاری باید از طریق شرکت‌های خدمات پرداخت و صرافی‌های مستقر در روسیه و یا کشورهای شرق آسیایی منتخب دیگر انجام شوند. هایدرا همچنین خدمات‌دهندگان و فروشندگان را مجبور می‌کند که درآمد خود را به روبل روسیه تبدیل کنند.

باوجود سخت‌گیری‌های تحمیل‌شده به فروشندگان و خدمات‌دهندگان هایدرا، حساب‌های این بازار بسیار باارزش است.

محققان می‌گویند که اخیرا یک بازار فرعی جدید به وجود آمده است که در آن حساب‌های جاافتاده به فروش می‌رسد. فروشگاه‌ها تا 10،000 دلار نیز فروخته می‌شوند.

نیروهای انتظامی تاکنون بازارهای دارک وب از جمله DarkMarket و Silk Road را توقیف و تعطیل کرده‌اند؛ اما در حال حاضر هایدرا به‌آسانی به فروش و ارائه کالاها و خدمات غیرقانونی خود ادامه می‌دهد.

ارسال نظر