حداکثر معافیت های تحصیلی برای اعزام به سربازی

رئیس سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از حداکثر معافیت های تحصیلی برای اعزام به سربازی خبر داد.

حداکثر معافیت های تحصیلی برای اعزام به سربازی

بنا به اعلام رئیس سازمان وظیفه عمومی انتظامی کشور مبنی بر حداکثر معافیت های تحصیلی برای اعزام به سربازی، دانشجویان مشمول از تاریخ فراغت از تحصیل خود به مدت یک سال فرصت دارند تا نسبت به تعیین وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

سردار تقی مهری بیان کرد: «برابر تبصره ۱ ماده ۳۳ قانون خدمت وظیفه عمومی، حداکثر معافیت تحصیلی در مقطع تحصیلی کاردانی ۲.۵ سال، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ سال، کارشناسی پیوسته ۵ سال، کارشناسی ارشد پیوسته ۶ سال، دکترای پیوسته ۸ سال و دکترای تخصصی ۶ سال است.»

به گفته او، مشمولان از تاریخ فراغت، انصراف، اخراج یا ترک تحصیل حداکثر 1 سال فرصت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

همچنین دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاهی که در سنوات اولیه تحصیلی موفق به فراغت از تحصیل نشده‌اند، در صورت موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه مربوطه می‌توانند به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس+۱۰ مراجعه و حداکثر تا ۲ ترم، مجوز سنوات ارفاقی را به صورت مرحله‌ای دریافت کنند.

علاوه بر این، دانشجویانی که با بهره‌مندی از سنوات ارفاقی فارغ‌التحصیل می‌شوند، همچون سایر دانشجویان از حداکثر 1 سال مهلت معرفی برخوردار بوده و در صورت پذیرش در مقاطع بالاتر می‌توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.

همچنین مشمولانی که در سنوات ارفاقی فارغ‌التحصیل نشوند، از تاریخ انصراف یا اخراج از تحصیل، به مدت یک سال فرصت دارند وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

گفتنی است مشمولان و خانواده‌های آن‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ یا کانال این سازمان در پیام‌رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار در این زمینه مطلع شوند.

در حال حاضر خرید سربازی برای مشمولان به بحث داغ این روزهای کشور تبدیل شده است. طبق جدیدترین مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، کارشناسی و کارشناسی ارشد با ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته‌ها با پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان امکان خرید و معافیت خواهند داشت.

ارسال نظر