حدود 50 شرکت تحت تأثیر حمله سایبری به سازمان‌های ایالات متحده قرار گرفته‌اند

رسانه کلیک -  شرکت امنیت سایبری FireEye که از حمله سایبری به سازمان‌های ایالات متحده خبر داده است از تحت تاثیر قرار گرفتن ۵۰ شرکت بیش از سایر سازمان‌ها در جریان این حمله خبر داد.

حدود 50 شرکت تحت تأثیر حمله سایبری به سازمان‌های ایالات متحده قرار گرفته‌اند

کوین ماندیا مدیر ارشد اجرایی FireEye از کشف کد مخرب در حدود ۸ هزار سازمان در جریان حمله سایبری به سازمان‌های ایالات متحده خبر داد و گفت اما در اصل ۵۰ سازمان بیش از بقیه خسارت دیدند.

وزارتخانه‌های خزانه داری، امنیت داخلی، دفاع و امور خارجه آمریکا از جمله اهداف حمله سایبری بوده اند. مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا نمایندگان مجلس سنای این کشور روسیه را عامل این هک دانسته‌اند. هرچند، ترامپ روز شنبه در دو توییت در مورد نقش روسیه در این حمله سایبری تردید کرد و در عوض به دخالت چین اشاره کرد.

کوین ماندیا در گفت‌وگو با خبرگزاری سی بی اس گفت: این یک بازی دنباله‌دار در فضای سایبری است. به گفته او حمله به شرکت SolarWinds Orion مستقر در تگزاس نشان می‌دهد این حمله از پیش طراحی شده بوده است. هکرها موفق شدند با به خطر انداختن نرم افزار مدیریت شبکه که توسط SolarWinds ساخته شده است ، به سازمان های اصلی دسترسی پیدا کنند.
این دسترسی می توانست به هکرها اجازه دهد سطح بالایی از شبکه های سازمان را با استفاده از آن نرم افزار کنترل کنند ، اما به نظر می رسد این حمله بیشتر برای سرقت داده ها تا هرگونه خرابکاری انجام شده باشد.

ماندیا در این باره می‌افزاید: در ماه مارس هکرها کد مخربی را به رایانه‌ها افزودند. به این ترتیب ضعفی در شبکه ایجاد شد و همه آن را گرفتار کرد.

این در حالی است که روسیه ادعاهای اجرای حمله سایبری علیه سازمان‌های آمریکایی را بی اساس می‌خواند اما سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا همچنان روسیه را عامل آنها می‌دانند.

ارسال نظر