حذف تنظیمات لوکیشن از دستگاه های اندرویدی توسط گوگل!

رسانه کلیک - شرکت گوگل قصد دارد با حذف تنظیمات لوکیشن در گوشی‌های اندرویدی، خاموش کردن این گزینه را برای کاربران سخت‌تر از گذشته کند. جالب اینجاست که این اقدام، فقط شامل پیکسل‌های این شرکت نمی‌شود! 

حذف تنظیمات لوکیشن از دستگاه های اندرویدی توسط گوگل!

غول تکنولوژی قصد دارد تا خاموش کردن موقعیت مکانی گوشی‌های اندرویدی را برای کاربران سخت کرده تا آنها دیگر نتوانند اقدام به غیرفعال‌سازی آن کنند. طبق اسناد قضایی این کمپانی، حذف تنظیمات لوکیشن در حقیقت با هدف جمع‌آوری داده‌های کاربران بوده که به تجارت تبلیغاتی سودآور شرکت، کمک می‌کند.

بر اساس اسناد موجود، گفته می‌شود که این تصمیم پس از تحقیقات گوگل مبنی بر زمان و چگونگی خاموش کردن این گزینه توسط کاربران، گرفته شد. البته غول تکنولوژی، تغییرات فوق را یک مشکل دانسته و دیگر سازندگان گوشی‌های اندرویدی را تحت فشار قرار خواهد داد تا در این مسیر با شرکت همکاری کنند.

اسناد منتشر شده، بخشی از پرونده شکایت کاربران علیه گوگل است که سال گذشته توسط دادستان کل آریزونا تشکیل شد. تحقیقات گوگل نشان می‌دهد که در صورت ارائه توضیحات واضح در مورد لوکیشن گوشی‌ها به کاربران، درصد بالایی از آنها، موقعیت‌یاب دستگاه خود را غیرفعال می‌کنند.

در یکی از بخش‌های این دعوی مشخص شد که گوگل سعی دارد تا با استفاده از اظهارات نادرست، داده‌هایی را که در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد، کم اهمیت جلوه داده و قصد دارد شرکت‌های تولیدکننده را نسبت به پنهان کردن این گزینه در دستگاه‌های خود متقاعد کند.

طبق اسناد پرونده گوگل، یکی از تولیدکنندگانی که با موفقیت تحت تاثیر این فشار قرار گرفت، کمپانی ال‌جی بود که گزینه لوکیشن را به صفحه دوم تنظیمات رابط کاربری خود منتقل کرد. البته این شرکت کره‌ای ابتدا قصد نداشت این‌کار را انجام دهد، و بعد از مقاومت‌های فراوان، سرانجام تسلیم اهداف سودجویانه گوگل شد.

حال باید دید تا دیگر شرکت‌ها چه واکنشی به این اقدام غول تکنولوژی جهان خواهند داشت.

به نظر شما آیا تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند می‌توانند در مقابل خواسته‌های تحمیلی گوگل مقاومت کنند؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر