بانک کره‌ای ووری خدمات حضانت از ارزهای دیجیتال خود را معرفی کرد

تعداد فزاینده‌ای از بانک‌های پیشرو کره جنوبی در حال تأسیس طرح‌های حضانت از ارزهای دیجیتال خود برای ورود به این بازار هستند. بانک ووری (Woori) نیز اخیرا به جمع این بانک‌ها پیوسته است.

بانک کره‌ای ووری خدمات حضانت از ارزهای دیجیتال خود را معرفی کرد

راه‌اندازی خدمات حضانت از ارزهای دیجیتال توسط بانک‌های کره‌ای

بر اساس گزارش 11 جولای The Korean Economic Daily، واحد بانکی گروه مالی Woori Woori، آخرین مؤسسه مالی کره جنوبی است که خدمات حضانت از دارایی‌های دیجیتال را معرفی کرده است.

این بانک با شرکت راهکارهای فین‌تک Coinplug همکاری می‌کند تا یک سرمایه‌گذاری مشترک برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال به نام D-Custody ایجاد کند.

Coinplug بزرگ‌ترین سهام‌دار D-Custody خواهد بود. انتظار می‌رود این سرمایه‌گذاری مشترک طی هفته‌های آینده ثبت شود.

قانون فعلی کره جنوبی نهادهای داخلی را از دسترسی به خدمات صرافی‌های ارزهای دیجیتال منع می‌کند. این یعنی بانک‌های کره فقط از طریق مشارکت‌های مشترک سرمایه‌گذاری سهام می‌توانند وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند.

درحالی‌که ورود مستقیم بانک‌های محلی به بازار حضانت از دارایی‌های دیجیتال ممنوع است، تعداد زیادی از مؤسسات مالی عمده کره‌ای در حال راه‌اندازی سرمایه‌گذاری‌های مشترک با مالکیت جزئی، برای دستیابی به جایگاهی در صنعت هستند. یک نماینده بانک ووری در این باره اظهار داشت: «در بازارهای خارج از کشور، نگهداری دارایی‌های دیجیتال در بین خدمات جدید ارائه شده توسط بانک‌ها به فعالیتی موفق و ثابت شده تبدیل شده است.»

از آگوست سال 2020، چهار بانک از پنج بانک بزرگ کره جنوبی قصد خود برای راه‌اندازی خدمات حضانت از دارایی‌های دیجیتال را اعلام کرده بودند. این چهار بانک، کوکمین (Kookmin)، نانژیهاپ (Nonghyup)، شینهان (Shinhan) و ووری بودند.

کوکمین (Kookmin)، بزرگ‌ترین مؤسسه مالی کره، قبل از تأسیس شرکت Korea Digital Asset با همکاری صندوق سرمایه‌گذاری Hashed و شرکت خدمات بلاک چین محلی Haechi Labs در ماه نوامبر، درخواست برند تجاری برای خدمات حضانت خود را ثبت کرده بود.

در ژوئن 2020، بانک نانژیهاپ یک ائتلاف خدمات مالی بلاک چین را با همکاری توسعه‌دهنده Hexlant راه‌اندازی کرد. این گروه اعلام کرد که قصد دارد یک تجارت حضانت را در کنار شرکت ارتباطات اطلاعات کره راه‌اندازی کند.

در ژانویه 2021 نیز، بانک شین هان اعلام کرد که در این ائتلاف یک سرمایه‌گذاری راهبردی با شرکت Digital Asset Trust که توسط صرافی محلی کوربیت (Korbit) پشتیبانی می‌شود، انجام داده است.

ارسال نظر