حضور بخش خصوصی در حوزه آی تی ضروری است

<p>معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اختتامیه نمایشگاه الکامپ از ضرورت ورود بخش خصوصی به این حیطه سخن گفت.باقری اصل معاون وزیر ارتباطات در اختتامیه بیست یکمین دوره الکامپ با اشاره به فضای موجود در صنعت فاوا گفت: حوزه های فعال در حوزه آی تی به سمت همگرایی می روند و این صنعت نقش بسیار بسزایی در اقتصاد کل کشور دارد. بخش فاوا تنها بخشی است که رشد سه برابری داشته و با رشد 19% که برای هر سال برای آن در نظر گرفته شده است نمی توان به رشد 30% برنامه ششم دست یافت و این نیاز به یک تحول عظیم در این بخش دارد. وی در ادامه گفت: خوشبختانه دوران اقصاد نفتی رو به پایان است و دولت پول آنچنانی برای بودن در همه حوزه ها ندارد و باید فعالیت خود را به بخش خصوصی بدهد دولت نمی تواند خود را کوچک کند و این معضل با حضور بخش خصوصی حل خواهد شد. وی در ادامه گفت: با نگاهی که دولت به بحث خصوصی سازی و صنعت فاوا دارد این تحول ممکن است. برجام به فرجام رسید اما نباید اجازه دهیم که خارجی ها بیایند و سهم بازار داخلی را از ما بگیرند بلکه ما باید به بازار آنها برویم از آنجا سهم ببریم. وی در ادامه تصریح کرد: حضور استارت آپ ها نشان دهنده قدرت و توامندی آنها است و امیدواریم که دولت از این جوانان حمایت بکند تا بتوانیم آینده خوبی برای آنها فراهم کنیم. وی در پایان گفت: ما شرایط را برای حضور بخش خصوصی در سازمان فناوری اطلاعات آماده کرده ایم و امید داریم که بخش خصوصی به زودی اعلام آمادگی کند که در این بخش حضور داشته باشد.</p>

حضور بخش خصوصی در حوزه آی تی ضروری است

باقری اصل معاون وزیر ارتباطات در اختتامیه بیست یکمین دوره الکامپ با اشاره به فضای موجود در صنعت فاوا گفت: حوزه های فعال در حوزه آی تی به سمت همگرایی می روند و این صنعت نقش بسیار بسزایی در اقتصاد کل کشور دارد. بخش فاوا تنها بخشی است که رشد سه برابری داشته و با رشد 19% که برای هر سال برای آن در نظر گرفته شده است نمی توان به رشد 30% برنامه ششم دست یافت و این نیاز به یک تحول عظیم در این بخش دارد.
وی در ادامه گفت: خوشبختانه دوران اقصاد نفتی رو به پایان است و دولت پول آنچنانی برای بودن در همه حوزه ها ندارد و باید فعالیت خود را به بخش خصوصی بدهد دولت نمی تواند خود را کوچک کند و این معضل با حضور بخش خصوصی حل خواهد شد.
وی در ادامه گفت: با نگاهی که دولت به بحث خصوصی سازی و صنعت فاوا دارد این تحول ممکن است. برجام به فرجام رسید اما نباید اجازه دهیم که خارجی ها بیایند و سهم بازار داخلی را از ما بگیرند بلکه ما باید به بازار آنها برویم از آنجا سهم ببریم.
وی در ادامه تصریح کرد: حضور استارت آپ ها نشان دهنده قدرت و توامندی آنها است و امیدواریم که دولت از این جوانان حمایت بکند تا بتوانیم آینده خوبی برای آنها فراهم کنیم. وی در پایان گفت: ما شرایط را برای حضور بخش خصوصی در سازمان فناوری اطلاعات آماده کرده ایم و امید داریم که بخش خصوصی به زودی اعلام آمادگی کند که در این بخش حضور داشته باشد.

ارسال نظر