حضور پررنگ سرمایه گذاران و شتاب دهنده ها در الکامپ 98

رسانه کلیک -  نشست فعالان استارتاپی و  اهالی رسانه، با صحبت های رضا حیدری دبیر اجرایی الکامپ آغاز شد.حیدری ضمن اشاره به الکام گیمز گفت: الکامپ گیمز در نمایشگاه امسال به صورت مستقل برگزار خواهد شد. سال گذشته کافه بازار حمایت ۱۰۰ درصدی داشت اما امسال مانند قبل از گیم‌های حاضر در این بخش حمایت نمی‌کند؛ اما اعلام کرده که در صورت نیاز همراهی لازم را خواهد داشت.

حضور پررنگ سرمایه گذاران و شتاب دهنده ها در الکامپ 98

حیدری ضمن اشاره به الکام گیمز گفت: الکامپ گیمز در نمایشگاه امسال به صورت مستقل برگزار خواهد شد. سال گذشته کافه بازار حمایت ۱۰۰ درصدی داشت اما امسال مانند قبل از گیم‌های حاضر در این بخش حمایت نمی‌کند؛ اما اعلام کرده که در صورت نیاز همراهی لازم را خواهد داشت.

دبیر اجرایی الکامپ افزود: در الکام استارز امسال یکی از برندگان مسابقات استارتاپی، در یک جشنواره جانبی، مشمول دریافت جوایز و تجلیل خواهد شد.

حیدری ادامه داد: الکامپ امسال در ۱۵ محور مختلف جایزه اهدا می‌کند که یکی از آنها استارتاپی است که وارد «پیچ» می‌شود.

«الکام پیچ» مانند چند سال گذشته، بخش جانبی دیگری از الکام استارز است که در آن استارتاپ‌ها ایده‌های خود را ارائه داده و مورد داوری قرار خواهند گرفت.

محمدباقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در ادامه مبحث افزود: تاکنون حدود ۲۰۰ کانتر پیش‌ ثبت‌نام داشته ایم. حدود ۲۳۰ تا ۲۵۰ استارتاپ نیز برای مستقر شدن در غرفه ثبت‌ نام کردند.

حیدری در توضیح بیشتر این موضوع گفت: احتمال دارد تمام موارد مورد تایید واقع نشوند. چرا که ساز و کار مشخصی برای حفظ ماهیت الکام استارز وجود دارد. در این راستا مجموعه‌هایی در نمایشگاه شرکت می کنند باید 100% استارتاپ باشند.

اثنی عشری در خصوص مشکلات شهروندان برای پیدا کردن غرفه‌های مورد نظرشان، گفت: با اپلیکیشن مسیریاب «بلد» توافق کردیم که آدرس غرفه‌های الکامپ به نقشه‌های بلد اضافه شود و بازدیدکنندگان را تا در ورودی غرفه راهنمایی کند.

آرش برهمند در خصوص حضور شتابدهنده‌ها در این نمایشگاه افزود: احساس کردیم مهم‌ترین حلقه مفقوده در این نمایشگاه مقوله مربوط به «سرمایه» است. برای اتصال این حلقه، تصمیم گرفتیم به سمت ایجاد پاویون و اتاق‌های شتاب‌دهنده برویم. ظرفیت حضور مجموعه‌ها در این نمایشگاه هشت غرفه است که تا الان حضور چهار مجموعه در پاویون شتاب نهایی شده است. در واقع دنبال این هستیم که سرمایه‌گذارها به شکل مستقیم وارد نمایشگاه‌ها شوند. تاکنون حضور دو سرمایه‌گذار در اکوسیستم نهایی شده و در حال مذاکره با چند سرمایه‌گذار دیگر نیز هستیم.

ارسال نظر