حمله تلگرام به کانال های حامی داعش 164 تلفات داشت!

سیستم پیام رسان تلگرام ۱۶۴حساب کاربری مربوط به گروه های تروریستی در این پیام رسان را مسدود کرد.

حمله تلگرام به کانال های حامی داعش 164 تلفات داشت!

به گزارش کلیک به نقل از خبرگزاری مهر، اعضای داعش از تلگرام و سایر سرویس های پیام رسان رمزگذاری شده برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند، این خبر در حالی منتشر شده که پیام آن نیز در توئیتر تلگرام تایید شده است. گروه موسوم به داعش در سال های اخیر در توئیتر فعال بوده اما این گروه تبلیغات تروریستی خود را از شبکه اجتماعی توئیتر به اپلیکیشن پیام رسان تلگرام منتقل کرده بود. زیرا کانال های تلگرام به کاربرانش اجازه می دهد تا پیام هایشان را به تعداد نامحدودی از مخاطبان منتقل کنند.

داعش پس از بسته شدن حساب های کاربریش در شبکه های اجتماعی مانند توئیتر به حساب های غیر رسمی برای تبلیغات تروریستی روی آورد. بسته شدن حساب های کاربری داعش در حالی است که موسسه بروکینگز امریکا در خبری اعلام کرده بود :« آمار هواداران توئیتر داعش نشان از تاثیر این گروه بر کاربران شبکه های اجتماعی دارد.»

تلگرام در تاریخ ۲۷ آبان ماه برابر با ۱۸ نوامبر پستی را در توئیتر خود با این مضمون منتشر کرد:« طی روزهای اخیر ۷۸ کانال مربوط به داعش به ۱۲ زبان مسدود شدند. تلگرام در ادامه آورده بود : « متاسفانه کانال های تلگرام به عنوان ابزاری برای تبادل اطلاعات و اهداف تروریستی اعضای داعش مورد استفاده قرار گرفته بودند که بر اساس گزارش های کاربران، تعدادی از این کانال ها شناسایی و مسدود شدند.»

telegram-daesh1

در بیانیه دیگری از سوی این اپلیکیشن پیام رسان آمده است : « تلگرام از سرویس مسنجر خصوصی برخوردار است که در آن مکالمات در داخل چت های خصوصی انجام و Secret Chat بوده و رمزگذاری می شوند.»

تلگرام مدعی است که به سخنان کاربرانش در داخل ارتباطات خصوصی از نوع Secret Chat نظارتی نمی کند و محتویات این پیام های رمز شده را برای سوء استفاده در دسترس قرار نمی دهد و در ادامه آورده است : « ما هیچ درخواستی را برای افشای اطلاعات کاربرانمان نمی پذیریم اما کاربران هر گونه اقدام غیر قانونی را می توانند از طریق ایمیل abuse@telegram.org به ما اطلاع دهند. در هفته جاری به روز رسانی جدیدی را نیز برای تلگرام عرضه می کنیم تا امکان گزارش چنین گروه هایی برای کاربران ساده تر باشد.»

telegram-daesh2

این موضوع در حالی است که در تاریخ ۲۰ نوامبر برابر با ۲۹ آبان ماه تلگرام از مسدود شدن ۱۶۴ گروه جدید از کانال های تبلیغات تروریستی خبر داده است. تلگرام در حساب کاربری خود در توئیتر از کاربرانی که گزارشاتی درباره این گروه تروریستی ارسال کرده و باعث شناسایی و مسدود شدن کانال های گروه تروریستی شدند، تشکر کرده است.

telegram-daesh3

استفاده گروه تروریستی داعش از اپلیکیشن پیام رسان تلگرام در حالی است که این برنامه از قابلیت نصب بر پلتفورم های ویندوز، اندروید، مک، iOS را داشته و از فایرفاکس و کروم نیز پشتیبانی می کند و این موضوع باعث شده تا هر روز بر تعداد کاربران این اپلیکیشن افزوده شود.

ارسال نظر