ماجرای حمله پهپادی به ساختمان شرکت برکت چیست؟

رسانه کلیک - صبح امروز رسانه‌های کشور از حمله پهپادی به ساختمان شرکت برکت واقع در کردان کرج خبر دادند.

ماجرای حمله پهپادی به ساختمان شرکت برکت چیست؟

آن‌طور که رسانه‌ها خبر داده‌اند، یک پهپاد قصد حمله به مجموعه دارویی برکت، زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام را داشته است. این حمله ناموفق بوده و گویا نقطه مجاور این مجموعه هدف حمله قرار گرفته که هیچ آسیبی به دنبال نداشته است. هدف از این حمله هنوز مشخص نیست.

البته خبرگزاری ایلنا به عنوان نخستین منبع انتشار این خبر، ساعتی پیش خبر حمله پهپادی به ساختمان شرکت برکت را از سایت خود حذف کرد.

همچنین نورنیوز، پایگاه خبری منتسب به شورای عالی امنیت کشور با خصمانه خواندن این حمله نوشت:

بامداد چهارشنبه دوم تیر ماه، اقدام خرابکارانه علیه یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی با شکست روبه‌رو شد و هیچ‌گونه خسارت مالی و جانی نیز به دنبال نداشت. با توجه به تمهیدات پیش‌بینی شده در خصوص حفاظت از اماکن متعلق به سازمان انرژی اتمی، اقدام بامداد امروز پیش از آن که صدمه‌ای به ساختمان وارد کند خنثی شد و خرابکاران در پیگیری برنامه خود با شکست روبه‌رو شدند. هشیاری نهادها و سازمان‌های حفاظتی و امنیتی در زمینه شناسایی، کشف و مقابله با اقدامات خرابکارانه برای ضربه زدن به فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران نتوانسته خللی در تداوم برنامه‌های ایران در حوزه هسته‌ای ایجاد کند.

گفتنی است شرکت دارویی برکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام است که از سال گذشته کار ساخت واکسن کووایران برکت را آغاز کرده و توانسته مجوز اضطراری تزریق فراگیر را بگیرد.

در روزهای گذشته درز پیدا کردن خبر قیمت داخلی این واکسن در رسانه‌های کشور سروصدا کرده است. گفته شده این شرکت هر دوز واکسن ایرانی کووبرکت را به قیمت 200 هزار تومان به دولت می‌فروشد که این چند برابر قیمت تمام شده واکسن خارجی است. انتشار این خبر در کنار جلوگیری نهادهای دولتی از ورود واکسن‌های معروف خارجی به کشور باعث نگرانی و اعتراض بسیاری از مردم شده است.

با این حال مقامات وزارت بهداشت این قیمت را تکذیب کرده‌اند.

ارسال نظر