مبادله‌گران روزانه 2،000 بیت کوین از صرافی‌ها خارج می‌کنند

رشد نرخ خروج بیت کوین از صرافی‌ها نشان می‌دهد که بازار این ارز دیجیتال ممکن است در حالت انباشت قرار گرفته باشد. طبق آخرین آمارها، روزانه حدود 2،000 بیت کوین از صرافی‌ها خارج می‌شود.

مبادله‌گران روزانه 2،000 بیت کوین از صرافی‌ها خارج می‌کنند

خروج بیت کوین از صرافی‌ها

تعداد بیت کوین‌های نگهداری شده در صرافی‌های متمرکز از اواخر ماه مه به طور مداوم کاهش‌یافته است. در حال حاضر تقریبا 2،000 بیت کوین با ارزش تقریبی 66 میلیون دلار با قیمت‌های فعلی، به‌صورت روزانه از صرافی‌ها خارج می‌شود.

گزارش هفتگی فعالیت بلاک چین گلس نود (Glassnode) در 12 جولای نشان داد که ذخایر بیت کوین در صرافی‌ها به میزان قابل‌توجهی کاهش‌یافته است. این میزان ذخایر از ماه آوریل، ماهی که بیت کوین به بالاترین قیمت تقریبا 65000 دلاری خود رسید، مشاهده نشده است.

محققان متذکر شدند که در طی روند صعودی منتهی به این اوج، تخلیه بی‌وقفه ذخایر صرافی‌ها یک موضوع بسیار مهم بود. گلس نود از این عوامل نتیجه می‌گیرد که بیشتر این بیت کوین‌ها به صندوق Grayscale رسیده است یا توسط مؤسسات جمع‌آوری شده است.

بیشتر بخوانید: احتمال ریزش مجدد بیت کوین پیش از رسیدن قیمت آن به ۱۰۰ هزار دلار!

بااین‌حال، هنگامی‌که قیمت بیت کوین در ماه مه ریزش پیدا کرد، این روند معکوس شد و سکه‌ها به صرافی‌‌ها ارسال شدند تا تبدیل به نقدینگی شوند. اکنون، با افزایش میزان خروج، حجم خالص انتقال دوباره به قلمرو منفی بازگشته است.

این گزارش همچنین یادآور شد که نسبت سلطه کارمزد تراکنش‌های بلاک چین واریز به‌حساب صرافی‌ها، پس از رشد کوتاه‌مدت آن در ماه مه به 17 درصد، در هفته گذشته به 14 درصد کاهش یافت.

گلس نود در گزارش خود اضافه کرد که کارمزد تراکنش‌های بلاک چین برداشت از حساب صرافی‌ها، در این ماه با افزایش قابل‌توجهی از 3.7 درصد به 5.4 درصد روبرو شد. این نشان‌دهنده افزایش اولویت جمع‌آوری و انباشت نسبت به فروش است.

به نظر می‌رسد کاهش ذخایر صرافی‌ها با افزایش جریان سرمایه در پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز طی دو هفته گذشته هم‌زمان شده باشد.

به گفته DeFiLlama، ارزش کل ذخایر از 26 ژوئن با رشد از 92 میلیارد دلار به 111 میلیارد دلار، 21 درصد افزایش‌یافته است.

ارسال نظر