خط تولید گوشی‌های سامسونگ در کارخانه های پاکستان راه‌اندازی می‌شود

رسانه کلیک - کمپانی سامسونگ که به تازگی قصد داشت تلفن‌های همراه خود را در کشور هند تولید کند، اکنون کارخانه های پاکستان را نیز در نظر گرفته است.

خط تولید گوشی‌های سامسونگ در کارخانه های پاکستان راه‌اندازی می‌شود

پس از آغاز بحران کرونا بسیاری از شرکت‌های دنیا زنجیره تامین و کارخانه‌های خود را از چین خارج کردند و مقصد بسیاری از آنها هند بود. سامسونگ هم از شرکت‌هایی بود که برای اجتناب از پرداخت عوارض واردات به ایجاد کارخانه‌هایی در هند اقدام کرده است. حالا «حمد اظهر»، وزیر صنعت و تولید پاکستان تاکید کرده این شرکت در همسایه غربی هند، پاکستان هم در حال بررسی اوضاع برای ایجاد پروژه‌ای مشابه است. اظهر در توییتر خود گفته است:

«تولید موبایل در پاکستان پس از پیاده‌سازی «سیاست موبایل» و «سیستم شناسایی، رجیستر و بلاک دستگاه‌ها» در حال چند برابر شدن است.»

به گفته وی مدیر ارشد شعبه پاکستانی سامسونگ با تحسین این اقدام به صورتی فعال در حال بررسی شرایط این کشور برای تاسیس خط مونتاژ در کارخانه های پاکستان است و این مساله را طی دیدار با وزیر صنعت اعلام کرده‌ است.

کابینه «عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان ۲ ماه قبل برای بومی سازی تولید گوشی در این کشور جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و همچنین سرمایه‌گذاری خطر پذیر مشترک را در دستور کار قرار داد. هدف از اینکار ترغیب کمپانی‌های موبایل ساز به تولید دستگاه‌ها در داخل این کشور از طریق ارائه طرح‌های تشویقی و تخفیف در مالیات است. علاوه بر این طرحی شبیه به رجیستری موبایل ایران در پاکستان هم پیاده شده که امکان استفاده از موبایل‌های قاچاق را ناممکن می‌سازد.

در حال حاضر حدود ۱۴ شرکت در این کشور سرگرم تولید موبایل هستند اما اکثر آنها از فناوری 2G استفاده می‌کنند اما هدف طرح‌های جدید تولید دستگاه‌های مبتنی بر 3G و 4G است.

ایران هم برنامه مشابهی را برای بومی ساز موبایل در دستور کار قرار داده است. اواخر سال گذشته تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای میان وزارت ارتباطات، پست بانک، همراه اول و ایرانسل به منظور حمایت از تولید موبایل در ایران امضا شد و آنطور که وزارت ارتباطات هدف‌گذاری کرده، قرار است تا پایان سال در کشور ۴۰۰ هزار موبایل ایرانی تولید شود.

ارسال نظر