خط مترو 5 پکن در حال آزمایش تورنستیل های هوشمند جدید است

رسانه کلیک - خط مترو 5 پکن به طور آزمایشی به تورنستیل های هوشمند جدید مجهز می شود که علاوه بر دقت بالا در تشخیص افراد و اشیاء مختلف، فضای کمتری را اشغال می کنند.

خط مترو 5 پکن در حال آزمایش تورنستیل های هوشمند جدید است

خط مترو پکن چین، یک مرکز حمل و نقل مهم در این کشور به حساب می آید و البته یک مکان عالی برای نمایش فناوری های خلاقانه جدید است. در ماه اوت سال جاری، کمپانی LG Display رسما اعلام کرد که چندین پنل نمایشگر اولد شفاف 55 اینچی را برای قطارهای زیرزمینی پکن و شنزن تدارک دیده است.

خط مترو 5 پکن به تازگی از یک پروژه آزمایشی رونمایی کرده که شامل چندین محصول تکنولوژیکی هوشمند می شود. یکی از این محصولات، تورنستیل های هوشمند هستند که به عنوان یک پروژه آزمایشی، روز کریسمس در ایستگاه دونگدان این خط مترو (5) نصب می شوند.

ظاهرا تورنستیل های قدیمی مترو دارای اندازه بزرگی هستند. سنسورهای فعلی به کار رفته جهت شناسایی افراد نه تنها فاقد دقت کافی هستند، بلکه به سادگی دچار مشکلاتی همچون گیر کردن، گم کردن افراد و فرار از پرداخت کرایه می شوند. از طرف دیگر، درگاه های جدید به مجموعه ای از دوربین های دوچشمی مجهز در قسمت بالا مجهز هستند. دوربین ها از فانوری بینایی دوچشمی بهره گرفته و می توانند افراد و اشیاء را به طور دقیق تشخیص دهند. به بیان بهتر، تورنستیل های جدید به حفظ امنیت افراد و اشیاء کمک می کنند. در ضمن از یک فناوری ضد نیشگون موثر و کارآمد نیز استفاده شده که مانع آسیب های دردناک می شود.

درگاه های جدید می توانند هر گونه کلاهبرداری و تقلب، نظیر ورود برعکس، ورود دنباله دار یا همینطور ورود موازی را شناسایی کرده و به منظور نظارت روی سواری های غیرمتمدنانه، به طور بلادرنگ فیلم برداری کنند.

نسل جدید تورنستیل های هوشمند دارای طول 1400 میلیمتر و عرض 180 میلیمتر هستند. به بیان بهتر، طول و عرض درگاه های جدید به ترتیب 30 درصد و 10 درصد کوچک تر از تورنستیل های قدیمی است. چنین ابعادی به مدیریت فضا نیز کمک کرده و تاثیر قابل ملاحظه ای روی صرفه جویی در فضای ایستگاه دارد.

با کاربرد تورنستیل های جدید، مامورین و کارمندان مترو به راحتی می توانند عملکرد درگاه دوطرفه را، بسته به جریان حرکت مسافرین در زمان واقعی، تغییر دهند. این امر موجب بهبود اثربخشی عبور و مرور شده و در ضمن، به کاهش فشار در هنگام بروز جریان حداکثری مسافرین کمک می کند.

درب جانبی دوچشمی، عملکردی همانند درگاه های معمولی جهت بازرسی بلیط داشته و به ورود و خروج مسافرین نشسته روی صندلی چرخدار کمک می کند. این درب در صورت لزوم قادر به گرفتن تصاویر لحظه ای برای کارمندان ایستگاه است.

تورنستیل های جدید هوشمند، یک محصول خلاقانه و ابتکاری به حساب می آیند. در واقع این دستگاه، یکی از چندین محصول تکنولوژیکی جدیدی ست که خط 5 مترو پکن به آن مجهز خواهد شد. طبق اطلاعات نوشته شده در وب سایت ویکیپدیا، خط 5 نخستین خط متروی زیرزمینی پکن بوده که دارای درب های نمایشگری پلتفرمی در ایستگاه های زیرزمینی و همچنین درگاه های پلتفرمی خودکار در ایستگاه های بالاتر است تا بدین وسیله، از افتادن مسافرین در خطوط ریلی جلوگیری شود. ایستگاه های خط 5 همچنین شامل نمایشگرهای LCD می شوند که زمان انتظار برای قطار بعدی را نشان می دهد. قطارهای خط 5 علاوه بر داشتن نمایشگر اطلاعاتی LCD برای مسافرین، دارای سیستم اطلاعرسانی صوتی دیجیتالی بوده که به دو زبان ماندرین و انگلیسی صحبت می کند.

ارسال نظر