خودرو اپل چه شکلی است؟

رسانه کلیک شواهد نشان می‌دهد که اپل علاقه زیادی به صنعت خودروسازی پیدا کرده و اولین خودرو اپل در راه است.

خودرو اپل چه شکلی است؟

هر زمان اپل محصول جدیدی را تولید می‌کند، این انتظار وجود دارد که انقلابی در این صنعت ایجاد کند. این اتفاق در مورد iPod و iPhone نیز رخ داده است و از آن زمان اپل بارها ثابت کرده است که اگر تصمیم به رقابت بگیرد، هنوز هم می‌تواند تمام توجهات را به خود جلب کند. iPad ، Apple Watch و AirPods آخرین نمونه از محصولات اپل هستند که تجربه ثابت کرده تمام رقبا سعی در تقلید از آنها دارند.

احتمال اینکه اپل در سال‌های آینده محصولات جدید بیشتری را معرفی کند، نیز وجود دارد. مردم انتظار دارند که اپل به زودی با دستگاه های AR و VR خود تحولی در عینک‌های هوشمند بدهد. اما هیجان‌انگیزترین کار ممکن، ایجاد انقلابی در صنعت خودرو توسط اپل است.

خودرو اپل

شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل خودروی الکتریکی خودران خود را خواهد ساخت. اپل با شرکای خارجی طراحی و مونتاژ این خودرو را به عهده گرفته است. اپل هنوز اولین مدل خودروی خود را اعلام نکرده است، اما اسناد تازه کشف شده نشان می‌دهد که غول تلفن‌های هوشمند مستقر در کوپرتینو واقعا علاقه‌مند به ساخت یک ماشین است. ممکن است اپل در این راه به دنبال تحولی در ایربگ خودرو نیز باشد.

به احتمال زیاد اولین خودرو اپل زودتر از سال 2025 تولید نخواهد شد، اما اپل در حال ثبت اختراعات جدید در زمینه اتومبیل است که ثابت می‌کند علاقه آن به اتومبیل بسیار زیاد است. آخرین اختراع ثبت شده مربوط به خودرو (شماره ثبت اختراع USPTO 11،021،126) که به اپل اعطا شده، تشخیص ورود غیرمجاز در شیشه جلو است. البته باید توجه داشت که در پتنت های موجود، اشاره‌ای به طراحی و ظاهر اتومبیل اپل نشده است.

این سیستم توسط AppleInsider اختراع شد و در اواسط ماه مه سال 2018 ثبت شد، که نشان می‌دهد تیم اپل در چند سال گذشته تکنولوژی‌های مختلفی را عرضه داده است. اولین شایعات درباره‌ی ساخت اتومبیل اپل چندین سال پیش شروع شد، اما پس از آن فروکش کرد. اما اواخر سال گذشته شایعات درباره برنامه‌های مرموز اتومبیل اپل مجدد شروع شد.

ایربگ اپل

جدیدترین اختراع اپل، تکنولوژی ایربگ را نشان می‌دهد ایمنی سرنشینان خودرو را بالاتر برده است. کیسه‌های هوا در حال حاضر بهترین محافظ در برابر صدمات احتمالی هستند، و خودروسازان چندین سال است که سعی در بهبود عملکرد آنها دارند. رویکرد کیسه هوا جدید اپل مواردی را برطرف می‌کند که ممکن است دیگران هنگام طراحی آنها در نظر نگرفته باشند.

ارسال نظر