خودرو های شرکت فورد تا سال ۲۰۳۰ در اروپا الکتریکی خواهند شد

رسانه کلیک - طبق گزارشات منتشر شده، تمام خودرو های شرکت فورد تا سال ۲۰۳۰ در اروپا الکتریکی خواهند شد. این شرکت خرج های زیادی در این راه کرده است.

خودرو های شرکت فورد تا سال ۲۰۳۰ در اروپا الکتریکی خواهند شد

خودرو های شرکت فورد برای الکتریکی شدن خرج های زیادی را بر دوش این کمپانی گذاشته اند. گفته میشود این شرکت امریکایی قصد دارد مبلغ ۱ میلیارد دلار را برای تغییرات اساسی در کارخانه شعبه آلمان خود خرج کند.

به گفته این شرکت تمام خودرو های تولیدی آنها تا ۱۰ سال آینده الکتریکی خواهد بود. شروع این پروژه از سال ۲۰۲۴ بوده که از منابع گازی و بنزینی برای حرکت استفاده نکرده و بجای آن از منابع الکتریکی و هیبری استفاده خواهد شد. این کمپانی میگوید سرمایه گذاری خود را در تولید اتومبیل های برقی و خودکار به ۲۹ میلیارد دلار افزایش خواهد داد. این خودروساز قبلاً متعهد شده بود که ۱۱.۵ میلیارد دلار برای برقی سازی وسایل نقلیه خود تا سال ۲۰۲۲ هزینه کند. اکنون، این هزینه را دو برابر کرده و زمان انجام این کار را تا سال ۲۰۲۵ به تعویق انداخته است. این شرکت در سال ۲۰۱۹ معامله ای با شرکت فولکس واگن منعقد کرد مبنی بر تولید خودروهای الکتریکی ماژولار که قرار است از این پلتفرم در ۱۵ میلیون خودرو الکتریکی شرکت فورد استفاده شود. این خودروساز امریکایی همچنین اعلام کرده است که از سال ۲۰۲۳ حداقل یک وسیله نقلیه کاملاً برقی را در اروپا طراحی و تولید خواهد کرد.

این شرکت قصد دارد تا بیش از ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه اروپایی را با استفاده از معماری MEB در طی شش سال عرضه کند. همچنین دومین مدل کاملاً جدید این نوع خودرو ها نیز هنوز مورد بحث است. این حرکت به فورد کمک می کند تا از دستورات دولت اروپا مبنی بر کاهش تولید خودروهای آلاینده زا پیروی کند. تعداد زیادی از کشور های اروپایی اهداف منع تولید خودرو های سنتی و گاز یا بنزین سوز را برای خود تعیین کرده اند، به ترتیب نروژ برای سال ۲۰۲۵ و فرانسه و انگلیس برای ۲۰۴۰ و ۲۰۵۰ هدف گذاری کرده اند.

ارسال نظر