هایپرالکتریکی با 1914 اسب بخار؛
خودرو Nevera شاهکار شرکت ریماک به ازای هر چرخ، یک موتور الکتریکی دارد!
رسانه کلیک - خودروی Nevera شاهکار جدید خودروسازی کرواتی ریماک (Rimac) است که توانسته توجههای زیادی را به خود جلب کند.
خودرو Nevera از یک باتری 120 کیلووات ساعتی و چهار موتور الکتریکی - برای هر چرخ یک موتور - استفاده میکند تا قدرت باورنکردنی 1.4 مگاواتی را تولید کند.
به گفته Rimac قدرت این اتوموبیل تقریبا معادل 1914 اسب بخار است. شتاب این خودرو فقط در 1.85 ثانیه میتواند ماشین را از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت برساند و حداکثر سرعتی که میتوانید با آن تجربه کنید 420 کیلومتر در ساعت است.
شرکت خودروسازی Rimac همچنین یکی از مواردی که در سه سال گذشته روی آن کار کرده، بهبود سیستم خنک کننده مایع باتری است؛ به این معنی که از باتری آن با حداکثر قدرت برای مدت طولانیتری میتوان استفاده کرد.
برای ایمنی در رانندگی و کنترل خودرو، Rimac سیستم جدید گشتاور چهارچرخ را ایجاد کرد که هم به عنوان یک سیستم پایداری الکترونیکی و هم سیستم کنترل کششی عمل میکند. ریماک در اطلاعیه مطبوعاتی درباره خودرو Nevera میگوید:
این سیستم در ماشین نورا میتواند بیش از 100 محاسبه در ثانیه جهت متناسب کردن میزان گشتاور برای رسیدن به رانندگی مطلوب را انجام دهد. سیستم ترمز در اتومبیلی از این نوع نیز بسیار مهم است و ریماک خودرو Nevera را طوری طراحی کرده است که میتواند تعادل نیروی ترمز را بین ترمزهای اصطکاک چرخ ها و ترمز احیاکننده که توسط موتور الکتریکی امکان پذیر است، تنظیم کند.
Rimac یک ویژگی به نام "AI driving coach" نیز در خودروی جدیدش در نظر گرفته که از 12 سنسور اولتراسونیک، شش رادار و همچنین 13 دوربین برای کمک به "بهینهسازی و افزایش عملکرد راننده" استفاده میکند و این کار را با ارسال نشانههای صوتی و تصویری مخصوص به راننده انجام میدهد.
مطمئناً تعداد بسیار کمی از افراد باید نگران این باشند که آیا می توانند به درستی یک Nevera را هدایت کنند یا خیر. ریماک فقط 150 عدد از خودرو Nevera را تولید میکند و قیمت هر کدام از آنها حدود 2.4 میلیون دلار است.
یکی از دلایل زیاد بودن این قیمت، تکنولوژی کمیاب خودرو Nevera است. طبق گفتههای این شرکت، مونوکوک بزرگترین قطعه تک فیبر کربن در صنعت خودرو است که به طور چشمگیری وزن را کاهش میدهد و ایمنی را بهبود میبخشد.
در باتری H مانند این خودرو نیز از مونوکوک استفاده شده و مرکز ثقل را پایین نگه داشته است. برای سواری نرم این خودرو، Nevera از یک سیستم تعلیق استخوانی دوتایی استفاده میکند که با استفاده از دامپر الکتریکی، به راحتی ارتفاع خودرو را تنظیم میکند.
داخل کابین خودرو سه صفحه نمایش از جمله نمایشگر راننده، صفحه نمایش لمسی افقی در کنسول مرکزی و نمایشگر مسافر وجود دارد. همچنین یک نرم افزار دادهها را حین رانندگی ذخیره میکند تا بعدا رانندگان بتوانند عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنند.
دلیل دیگر قیمت Nevera این است که Rimac هر بخش از این خودرو را برای خریداران سفارشیسازی میکند.
به لطف سلیقههای متفاوت مشتریان در انتخاب بخشهای سفارشیسازی و متریال، هیچ دو خودروی نورا را نمیتوان یافت که ظاهری یکسان یا مشخصات مشابه داشته باشند.
علاوه بر این، Rimac پرچمدار خود را در نسخههای مختلفGT ، Signature Timeless ارائه میدهد؛ یا مشتریان می توانند Bespoke را انتخاب کنند.
کمپانی Rimac اعلام کرده همه خریداران را حتی برای کوچکترین تغییر در طراحی اتومبیل خود به كرواسی دعوت خواهد کرد.
البته به نظر میرسد این برای قانع کردن کسی که برای خرید خودرو 2 میلیون دلار هزینه کرده کافی نیست. این شرکت میگوید آقای مت ریماک، موسس این شرکت، شخصاً هر خودرو Nevera ساخته شده را آزمایش میکند.
مت ریماک در بیانیه مطبوعاتی در رابطه با خودرو Nevera میگوید: این اتومبیلی است که من ۱۰ سال پیش هنگام سفر در ذهن داشتم.
شرکت او اکنون از پورشه پشتیبانی میکند که ظاهرا با همکاری یکدیگر در حال ساخت هایپرکار الکتریکی برای برند خودروساز آلمانی، بوگاتی هستند.
نظرها