دادخواست اپیک گیمز علیه شرکت اپل در جولای 2021 به دادگاه فدرال می‌رود

رسانه کلیک - اپل و اپیک گیمز در دادگاه بر سر برگرداندن بازی پر طرفدار فورتنایت به اپ استور  بحث کردند. این تنها قسمتی از بحث این دو شرکت است که می‌تواند باعث تغییر شکل اساسی اکوسیستم برنامه ها شود.

دادخواست اپیک گیمز علیه شرکت اپل در جولای 2021 به دادگاه فدرال می‌رود

اپیک گیمز تلاش میکند که از دادگاه حکم موقت بگیرد تا اپل مجبور به برگردانندن نسخه iOS بازی فورتنایت به اپ استور شود. برای کسانی که اطلاعی ندارند, فورتنایت چند ماه پیش به دلیل نقض قرارداد از اپ استور حذف شد زیرا اپیک گیمز با حذف سیستم اختصاصی پرداخت اپل باعث حذف 30% کارمزد شرکت اپل شده بود.

قاضی منطقه شمالی کالیفرنیا مهلتی برای رسیدگی به این دادخواست تعیین نکرده است؛ زیرا این مورد باید قبل از هیئت منصفه رسیدگی شود که آن هم در تاریخ جولای 2021 برگزار می شود.

اپیک گیمز تصدیق کرد که قرارداد با اپل را نقض کرده اما ادعا کرد که شرکت از قرارداد های ضد رقابتی امتناع می ورزد و این نبرد حقوقی بخشی از برنامه بوده است.

اپل ادعا کرد که مدیر عامل اپیک گیمز تلاش می کند که شورش توسعه‌دهنده ها را رهبری کند که این باعث آسیب به قلب بیزینس اپل می شود اما این جای نگرانی ندارد چرا که اولین بار نیست که توسعه دهندگان دست به شورش می زنند. Spotify هم با اپل بر سر سیاست ها مشکل دارد و اخیرا اپلیکیشن Hey email هم با این مسائل مواجه شده است.

شرکت اپل قدرت زیادی بر روی توسعه دهنده ها در اپ استور دارد. در واقع اپل و گوگل کنترل کننده دسترسی به برنامه ها از طریقapp store وplay store بر روی سیستم عامل های اندروید و ios هستند.

ارسال نظر