دادگاه اجازه مسدود کردن حساب های اپیک گیمز را به اپل نداد

رسانه کلیک - با جریان یافتن پرونده حقوقی اپل و اپیک گیمز، دادگاه اجازه مسدود کردن حساب های اپیک گیمز  و جلوگیری از دسترسی آن به ابزارهای توسعه‌دهنده iOS را به اپل نداد.

دادگاه اجازه مسدود کردن حساب های اپیک گیمز را به اپل نداد

در حال حاضر دادگاه حکمی را مبنی بر دسترسی اپیک گیمز به SDKهای حیاتی داده است. اما هنوز هم بازی فورتنایت در اپ‌استور قرار نمی‌گیرد. اپیک گیمز نیز در دادگاه علام کرد که فورتنایت علاوه بر اینکه یک بازی است یک پلتفرم اجتماعی نیز به شمار می‌رود. اپل در دادگاه استدلال کرد که اپیک گیمز به دنبال شرایط مطلوب‌تری برای اپ‌استور بوده و قرار دادن سیستم پرداخت مستقیم درون‌بازی توسط آن یک اقدام غیرقانونی به شمار می‌رود.

اقدام اپیک گیمز نقض قانون محسوب می‌شود. به همین علت اپل بازی فورتنایت را از فروشگاه خود حذف کرد. پس از این اقدام نیز اپیک گیمز از شرکت اپل شکایت کرد و همچنین یک کمپین بزرگ علیه آن راه‌اندازی کرد که در آن از یک ویدیوی تبلیغاتی اپل در سال ۱۹۸۴ استفاده شد.

با توجه به رای اعلام‌شده دادگاه، هنوز هم از انتشار فورتنایت در اپ‌استور جلوگیری می‌شود. با این وجود اپل نمی‌تواند مانع از دسترسی اپیک گیمز به حساب‌های توسعه‌دهنده شود؛ زیرا بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی برای سیستم عامل iOS و مک او اس به موتور آنریل وابسته هستند. عدم دسترسی اپیک به حساب‌های توسعه‌دهنده، مانع از بروزرسانی این موتور بازی‌ می‌شود که می‌تواند آسیب زیادی به توسعه‌دهندگان آسیب بزند.

گفته می‌شود اپل علاوه بر مسدود کردن حساب های اپیک گیمز، اقدامات شدیدی را علیه آن در نظر گرفته است و با این کار توسعه‌دهندگان شخص ثالث اکوسیستم را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین رای دادگاه خلاف خواسته اپل است.پس از ابلاغ این حکم ، باید همچنان منتظر بمانیم و تا چند هفته آینده اپل و اپیک گیمز استدلال‌های خود را بیان کنند. در نهایت دادگاه اصلی ۷ مهر ماه از طریق زوم برگزار خواهد شد.

ارسال نظر