عقب ماندن درآمد استخراج بیت کوین از اتریوم

رسانه کلیک - استخراج‌گران اتریوم در ماه مه رکورد بیشترین درآمد استخراج را به ثبت رسانند و برای دومین بار در سال گذشته درآمد استخراج اتریوم از درآمد استخراج بیت کوین پیشی گرفت.

عقب ماندن درآمد استخراج بیت کوین از اتریوم

بر اساس آمار ارائه‌شده توسط Coin Metrics ، درآمد استخراج ماهیانه بلاک چین اتریوم در ماه مه به ۲.۳۵ میلیارد دلار رسید، درحالی‌که درآمد استخراج بیت کوین در همین بازه 1.45 میلیارد دلار بود.

در ماه فوریه درآمد حاصل از استخراج اتریوم 1.37 میلیارد دلار بود و با اختلاف بسیار اندکی از درآمد استخراج بیت کوین که 1.36 میلیارد دلار بود، برتری داشت. جالب است که در رقابت درآمد ناخالص معمولا بیت کوین برنده بوده، اما به دلیل مصرف برق بسیار زیاد دستگاه‌های استخراج بیت کوین، در نبرد سودآوری خیلی از مواقع اتریوم پیروز بوده است.

فرایند استخراج اثبات کار، در ازای اختصاص دادن قدرت پردازشی برای ایمن‌سازی شبکه، سکه‌های جدید را به استخراج‌گران پاداش می‌دهد. درآمد استخراج از دو بخش پاداش بلاک و هزینه تراکنش‌ها تشکیل می‌شود.

هنگامی‌که فردی یک بلاک از تراکنش‌ها را استخراج و به بلاک چین (blockchain) اضافه کند، مقدار از پیش تعیین شده‌ای از توکن‌های جدید نصیبش می‌شود. این مقدار برای بیت کوین 6.25 BTC معادل با 227،000 دلار در هر 10 دقیقه بوده و برای اتریوم 2 ETH برابر با 5،100 دلار در هر 13 ثانیه است.

لازم به ذکر است که زمان‌های بلاک ذکر شده ثابت نیستند و با افزایش یا کاهش قدرت هش شبکه تغییر خواهند کرد. پس از تغییر زمان بلاک، شبکه سختی خود را افزایش یا کاهش داده تا زمان بلاک مجددا به مقادیر ذکر شده برسد.

استخراج‌گران همچنین هزینه تراکنش‌های داخل بلاک را نیز دریافت می‌کنند. البته لازم به ذکر است که پس از ادغام طرح EIP-1559 اتریوم در هارد فورک لندن ماه جولای، قرار است مقداری از هزینه تراکنش‌ها به استخراج‌گران داده نشود و بسوزد. این طرح هزینه تراکنش‌های شبکه اتریوم را قابل پیش‌بینی‌تر خواهد کرد. همچنین، از بین‌ رفتن مقداری اتریوم در هر تراکنش و در گردش نیفتادن آن، با تولید بسیار زیاد آن مقابله خواهد کرد و از تورم بالای ایجاد شده جلوگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اشکال طرح EIP-1559 اتریوم پیش از پیاده سازی برطرف شد

ارسال نظر