کد خبر:1268945
اشتراک گذاری
مرتب‌سازی نظرها براساس:

درصورت مشاهده کم‌فروشی و نارضایتی از خدمات اینترنتی اپراتورها شکایت کنید

رسانه کلیک - درصورت مشاهده عدم تطبیق سرعت فروخته‌شده و سرعت دریافتی، حجم خریداری‌شده و حجم دریافتی و همچنین رعایت نکردن تعرفه‌های ترجیحی برای سایت‌های داخلی و پیام‌رسان‌های بومی از سوی اپراتورها، موضوع را در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات با آدرس 195.cra.ir ثبت کنید.

حضور در منزل به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور، به افزایش استفاده از اینترنت برای فعالیت‌های مختلف از جمله دورکاری کارمندان و برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین و پرداختن به فعالیت‌های اینترنت اوقات فراغت منجر شد. از طرفی ارائه اینترنت رایگان ۱۰۰ گیگابایتی برای اینترنت ثابت هم استفاده از اینترنت را افزایش داده و که در مواردی منجر به افت کیفیت و نارضایتی کاربران شد.

سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است. کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت https://195.cra.ir یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.

همچنین با راه‌اندازی سامانه نت‌سنج پلاس هر ایرانی در هر مکانی می‌تواند ببیند که چه شرکت‌هایی خدماتشان ارائه می‌شود؟ کیفیت پوشش چیست؟ میزان سرعتی که می‌تواند دریافت کند چقدر است؟ شکایات مردم در آن منطقه چه بوده است؟ و اندازه‌گیری‌های کیفی چه می‌گوید؟ همچنین علاوه بر اطلاعات رگولاتوری، نظراتی که کاربران منعکس می‌کنند هم در این سامانه وجود دارد و هر یک از کاربران در هر نقطه از کشور می‌توانند انتخاب کنند که کدام اپراتور چه سرویسی می‌دهد و از نظرات سایر مردم هم مطلع شوند.

در این راستا پیمان قره‌داغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی‌بر حفظ حقوق مشترکان به‌عنوان مهمترین اولویت رگولاتوری اظهار کرد: با توجه به شکایت‌های دریافتی، یک تیم ویژه برای بررسی موضوع در رگولاتوری تشکیل شده است. شکایت‌های اخیر مربوط به تخلف اپراتورها درباره ارائه نشدن کامل خدمات خریداری‌شده که در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ درج شده‌اند با دقت بررسی و در کمترین زمان پاسخ داده می‌شود.

از مشترکین درخواست می‌کنیم درصورت مشاهده عدم تطبیق سرعت فروخته‌شده و سرعت دریافتی، حجم خریداری‌شده و حجم دریافتی و همچنین رعایت نکردن تعرفه‌های ترجیحی برای سایت‌های داخلی و پیام‌رسان‌های بومی از سوی اپراتورها، موضوع را به طور سریع در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات با آدرس https://195.cra.ir ثبت کنند. همچنین مشترکان علاوه بر مراجعه به این سامانه می‌توانند برای اعلام شکایت خود با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند.

نظرها

سر‌خط آخرین خبرها

خبرهای بیشتر
قدرتمندترین گوشی های اندرویدی جهان در سال 2022
قدرتمندترین گوشی های اندرویدی جهان در سال 2022

آنتوتو لیست قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی بازار جهانی در ژوئیه 2022 را منتشر...

علی‌بابا، آمار پراکندگی سفرهای داخلی کاربرانش با زیرساخت حمل و نقل عمومی را منتشر کرد

شرکت سفرهای علی‌بابا، در هشتمین سالگرد تأسیس خود، اطلاعاتی از چگونگی «سفر...

فورتنایت: بازی جذابی که نباید از دست بدهید + بهترین راه خرید اشتراک و آیتم‌ها

بعید است شما اهل بازی باشید و یکی از کنسول های ایکس باکس، پلی استیشن یا رایانه...

افشاگری کارمند سابق گوگل از جاسوسی اینستاگرام از فعالیتهای کاربران

یک کارمند سابق گوگل در خصوص جاسوسی اینستا و فیسبوک که هر دو متعلق به شرکت متا...

مولفه های مربوط با غرفه سازی چیست

زمانی که قرار است در یک نمایشگاه شرکت کنید و در کنار بیشتر برندها که معمولاً...

ایموجی های متحرک در آپدیت جدید تلگرام پرمیوم

آپدیت جدید تلگرام با قابلیت ایموجی‌های متحرک برای کاربران پریومیوم منتشر...

تصاویر شگفت انگیز از انفجار یک ستاره

ناسا برای اولین بار تصاویر انفجار یک ستاره را که به پایان عمر خود رسیده بود را...

رفتار غیرحرفه‌ای در شرکت پستی تیپاکس با اموال مردم سوژه فضای مجازی شده است
فیلم پرتاب بسته های پستی توسط کارکنان تیپاکس

شرکت تیپاکس در قبال انتشار فیلمی از حرکت زشت کارکنانش با بسته های پستی مردم...

گوشی های نسل جدید نیازی به شارژ شدن ندارند
گوشی های نسل جدید نیازی به شارژ شدن ندارند

محققان دانشگاه واشنگتن نتایج آزمایش موفقیت آمیز گوشی جدیدی که نیاز به شارژ...

آمریکا موشک جاسوسی به فضا می فرستد

نیروی فضایی ایالات متحده برای پرتاب ماهواره‌های جاسوسی فوق سری خود نیاز به...