دروغگویی تبلیغاتی تسلا درباره قابلیت خودروها کار را به تحقیقات گسترده کشاند!

از کمیسیون فدرال تجارت امریکا خواسته شده که در مورد تبلیغات دروغین تسلا در مورد سیستم‌های خودران و رانندگی خودکار آن تحقیقات به عمل آید.

دروغگویی تبلیغاتی تسلا درباره قابلیت خودروها کار را به تحقیقات گسترده کشاند!

به نقل از انگجت، دو سناتور کنگره آمریکا «اد مارکی» و «ریچارد بلومنتال» تصریح کرده‌اند تسلا مدعی قابلیت‌ها و امکاناتی در خودروهای برقی تسلا شده که عملاً در آنها وجود ندارد.

در بخشی از نامه این دو سناتور به کمیسیون مذکور آمده است: «تسلا و الون ماسک مدیرعامل این شرکت بارها اظهاراتی در مورد قابلیت‌های خودروهای برقی خود داشته‌اند که نشانگر بی توجهی آنان به ضرورت حفظ امنیت سرنشینان در جاده‌ها و مسئولیت‌های این شرکت است.

ادعاهای آنان رانندگان خودروهای تسلا و عموم افراد را در معرض خطر جراحت یا مرگ قرار می‌دهد. مشخص نیست آیا کمیسیون فدرال تجارت آمریکا به تماس سناتورها توجه کرده و در مورد این شرکت تحقیق می‌کند یا خیر.»

در ادامه این نامه توضیحات فنی مفصلی در مورد ادعاهای دروغ تسلا و ماسک درباره قابلیت‌های خودران خودروهای ساخت این شرکت ارائه شده و ضمن اشاره به تصادف‌های مکرر و زنجیره‌ای خودروهای تسلا یکی از عوامل اصلی این رویدادهای تلخ، نقص‌ها و مشکلات قابلیت هدایت خودکار خودروهای تسلا دانسته شده که موجب آسودگی خاطر بی مورد و بی توجهی رانندگان می‌شود.

سناتورها افزوده‌اند که تسلا بابت افزودن قابلیت هدایت خودکار اف اس دی از هر مشتری ۱۰ هزار دلار دریافت می‌کند، اما این قابلیت باعث خودران شدن کامل خودروهای تسلا بر خلاف ادعاهای این شرکت نمی‌شود.

قابلیت اف اس دی پارک خودکار، تغییر خودکار مسیر یا لاین حرکت و احضار خودرو برای حرکت به سمت راننده را ممکن می‌کند، ولی موجب نمی‌شود دیگر نیازی به دخالت راننده برای هدایت خودرو نباشد.

همچنین بخوانید: ایلان ماسک: سایبرتراک توسط بیگانگان ساخته شده است

منبع: مهر

ارسال نظر