کد خبر:1306509
اشتراک گذاری
مرتب‌سازی نظرها براساس:

خط قرمز شبکه های اجتماعی؛

رسانه های مجازی محتوای مخاطبین را دستکاری یا حذف می‌کنند!

رسانه های مجازی

 رسانه کلیک - چقدر به رسانه های مجازی مانند فیس‌بوک، یوتیوب، توییتر یا اینستاگرام اعتماد دارید؟ آیا می‌دانستید که این شبکه‌ها می‌توانند محتوای شما را حذف یا تغییر دهند؟ شبکه های اجتماعی این روزها شدیدا از واکسن کرونا دفاع کرده و هر مطلبی را که خلاف دریافت واکسن باشد را جز خط قرمزها شمرده و حذف می‌کند.

حذف و تغییر محتوای کاربران رسانه های مجازی در حالی اتفاق افتاد که واکسن کرونا وارد خط قرمزهای این شبکه‌ها شد. شواهد ازاین‌قرار است که برخی رسانه‌های جریان ساز هرگونه محتوایی را که شامل مخالفت با زدن واکسن کرونا باشد را به حاشیه کشیده و یا حذف می‌کنند.

سانسور گسترده رسانه های مجازی در مورد تزریق واکسن کرونا با اعتراض رسانه‌های مستقل مواجه شده و حتی منجر به افشاگری برخی از کارکنان این شبکه‌ها شده است.

سوت زن یا افشاگرانی از فیس‌بوک در شبکه TECHNOCRACY.NEWS اعلام کرده‌اند که تکنوکرات‌های فعال در فیس‌بوک در حال تبانی در زمینه واکسن هستند. آن‌ها با همکاری نزدیک بیگ فاراما یا شرکت‌های بزرگ دارویی تلاش می‌کنند تا واکسن‌های ژنتیکی را که هنوز به‌طور کامل آزمایش نشده‌اند و جواب خود را پس نداده‌اند برای کل جهان تبلیغ و تجویز کنند.

گفته‌شده است که رسانه های مجازی این روزها سعی دارند با از بین بردن تردیدها نسبت به واکسن کرونا به نفع بنگاه‌های بزرگ تکنولوژیکی عمل کنند. به همین دلیل است که اگر شما در یکی از این شبکه‌ها محتوایی با مضمون بی‌اثر بودن این واکسن‌ها منتشر کنید و یا مخاطب خود را به نحوی از تاثیر آن دلسرد کرده باشید، محتوای شما شناسایی شده و برایتان اخطاریه صادر خواهد شد. این مطلب حتی در ایران نیز تجربه شده است. چند روز پیش یکی از رسانه‌های داخلی خبری را در یوتیوب که مرتبط با درمان بیماری کووید ۱۹ از طریق طب سنتی در ایران بوده است را منتشر کرده و در کمال شگفتی شاهد حذف مطلب و ارسال اخطاری شدیداللحن از جانب یوتیوب بوده است. در ادامه سایت موردنظر از طرف یوتیوب به مدت یک هفته مسدود شد و این شبکه اعلام کرد که اطلاعات را صرفا باید از سایت سازمان بهداشت جهانی دریافت کرد!

جالب است بدانید که فیس‌بوک و سایر رسانه های مجازی می‌توانند محتوای هدفمند را به صفحه شما ارسال کرده و این‌گونه به دیده شدن مطالب خود کمک کنند. هدف اصلی این رسانه‌ها آن است که با طبقه‌بندی تمامی مطالب، محتواهایی که خارج از خط قرمزها طبقه‌بندی می‌شوند را شناسایی کرده و حذف کنند.

خط قرمزهای رسانه های مجازی کدام ها هستند؟

درست است که این اقدام اخیر رسانه های مجازی نوعی سانسور محسوب شده و اعتراضاتی را در پی داشته است اما در حالت کلی این شبکه‌های چه در ایران و چه در خارج، دارای خط قرمزهایی هستند که برای کنترل محتوای نامناسب و یا برای بالا بردن امنیت کاربران مفید تلقی می‌شوند برای مثال محتوای کودک‌آزاری، ضد دین، موضوعات غیراخلاقی ازجمله خط قرمزهای داخلی و خارجی محسوب می‌شوند.

نظرها

سر‌خط آخرین خبرها

خبرهای بیشتر
قابلیت‌های جدید و جذاب هوش مصنوعی برای گوگل مپس

گوگل در مراسم ویژه خود از قابلیت‌های جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی برای گوگل مپس...

علیه شارلاتان هلندی که ادعای پیش‌بینی زلزله ترکیه را داشت

طبیعتا بعد از زلزله بزرگی که جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند ناگهان این...

معماری سرمایه انسانی “انتخاب” با مقیاس های رشد همه جانبه

توسعه جغرافیای انسانی “انتخاب” بر مبنای مهارت و دانش  

درگیری دو نماینده بر سر طرح صیانت؛ چه کسانی می خواهند مردم را کف خیابان بیاورند؟

برای لحظاتی جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به دنبال درگیری لفظی جلال رشیدی کوچی...

کمک 700 میلیاردی به صندوق‌های پژوهشی و فناوری

وزیر امور اقتصادی و دارایی «احسان خاندوزی» از واریز ۷۰۰ میلیارد تومان منابع...

کمک 100 دلاری بایننس به هر کاربر زلزله زده خود در ترکیه

 صرافی رمزارزی بایننس تصمیم گرفته است تا به کمک شهروندان این کشور بیاید و به...

وان‌پلاس به‌ زودی گوشی مفهومی جدیدی معرفی می‌کند

وان پلاس اعلام کرده است که در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۳، جدیدترین گوشی...

مایکروسافت احتمالاً ساخت چت‌بات‌های سفارشی ChatGPT را برای کسب‌وکارها ممکن می‌کند

گویا مایکروسافت می‌خواهد فناوری جدیدی را عرضه کند تا شرکت‌های بزرگ بتوانند...

نور مرموزی که تلسکوپ جیمز وب مشاهده کرد

محققان به کمک تلسکوپ فضایی جیمز وب، موفق به دیدن منشاء نور و منبع محرک دو...

استخر آبگرم یا چشمه آبگرم؟ در رامسر همه چیز به انتخاب شما بستگی دارد

رامسر از شهرهای بسیار زیبای شمال کشور است و در تمام فصول سال پذیرای گردشگران...