هکرهای توییتر دستگیر شدند

رسانه کلیک - گراهام کلارک 17 ساله به عنوان مغز متفکر گروه هکرهای توییتر که توانسته بودند چندین حساب کاربری را در 15 ژوئن سال 2020 میلادی مورد حملات خود قرار دهند توسط مأمورین امنیتی تمپا در فلوریدا آمریکا دستگیر شد.

هکرهای توییتر دستگیر شدند

همراه با کلارک دو نوجوان دیگر نیز دستگیر شده‌اند. این دو فرد به جرم همدستی با مغز متفکر این گروه دستگیر شده‌اند. یکی از این افراد به نام میسون شپر ساکن انگلیس است و 19 سال سن دارد. فرد دیگر با نام نیما فاضلی 22 ساله در ایالت اورلاندو فلوریدا ساکن است. جرم این افراد پول‌شویی و کلاه‌برداری اینترنتی از طریق دسترسی به رایانه‌های افراد دیگر ذکر شده است. این دو در پی شکایت کیفری که در کالیفرنیای شمالی بر علیه آن‌ها ثبت شده است دستگیر شده و مجازات می‌شوند.

بنابر آخرین اطلاعات منتشر شده توسط دادستان ایالتی هیلزبورگ تعداد اتهام‌های کلارک 3 مورد گزارش شده است که شامل یک فقره کلاه‌برداری سازمان یافته، یک مورد تقلب و سوء استفاده از اطلاعات شخصی افراد و دسترسی به اطلاعات شخصی 30 فرد دیگر است. از طرفی این فرد توانسته با کمک همدستان خود به رایانه‌ شخصی یکی از افراد ثروتمند دسترسی پیدا کند و 17 فقره کلاه‌برداری انجام دهد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط بنگاه‌های خبری معتبر، این افراد با استفاده از هک حساب توییتری افراد مختلف اقدام به کلاه‌برداری از آن‌ها و یا سرقت اطلاعات شخصی آن‌ها می‌کرده‌اند. در واقع آن‌ها این افراد را مجبور می‌کردند که برای حفظ اطلاعات شخصی‌شان به این نوجوانان بیت‌کوین پرداخت کنند.

جان بنین در این خصوص گفته است که با شروع تحقیقات پلیس آن‌ها متوجه شدند که این کلاه‌برداری‌ها توسط یک گروه حرفه‌ای از هکرها انجام ‌شده است. محققان پلیس توانسته‌اند تنها در عرض چند هفته این کلاه‌برداران را دستگیر و بازداشت کنند.

کیلی آر جکسون، نماینده ویژه بخش تحقیقات جنایی IRS گفته است که واحد جرائم سایبری این شرکت برای دستگیری این هکرها معاملات بیت‌کوینی ناشناس را تجزیه و تحلیل کرده و در نهایت توانسته‌اند هکرها را شناسایی کنند.

در تاریخ 15 ژوئن سال جاری میلادی بسیاری از حساب‌های کاربری فعالان معاملات بیت‌کوین توسط این هکرها هک شدند. بعد از آن حساب کاربری بسیاری از افراد مشهور از جمله ایلان ماسک مالک تسلا، بیل گیتس، کانی وست، جف بزوس، مایک بلومبرگ، جو بایدن و باراک اوباما نیز توسط این گروه از هکرها هک شد. یکی از کارهایی که این هکرها انجام داده‌ بودند ارسال پیام از حساب کاربری هک شده توییتر باراک اوباما مبنی بر تقاضای اوباما از فالورهایش برای ارسال مبلغی بیت کوین به یک حساب مشخص در عوض دریافت دو برابر بیت کوین بوده است.

هکرهای توییتر بنابر اعلام توییتر این حمله از نوع حمله‌های فیشینگ بوده است. در این حمله حدود 130 حساب کاربری مورد حمله قرار گرفته است که از 45 حساب کاربری توییت‌هایی منتشر شده است. توییتر گفته بعد از این حمله الگوریتم‌های تشخیص و جلوگیری از دسترسی‌های نامناسب را تا حد قابل توجهی ارتقا داده است.

ارسال نظر