دستیار صوتی گوگل و مرورگر کروم سیستم‌عامل اندروید

رسانه کلیک - قابلیت‌های دستیار صوتی گوگل بسیار زیاد است از این بسیاری از کاربران سیستم‌عامل اندروید از این اپلیکیشن برای انجام کارهای روزمره خود استفاده می‌کنند.

دستیار صوتی گوگل و مرورگر کروم سیستم‌عامل اندروید

یکی از قابلیت‌های جدیدی که گوگل به دستیار صوتی خود اضافه کرده است، امکان استفاده از آن روی مرورگر کروم در گوشی‌های اندرویدی است. به عبارت دیگر اگر شما کاربر اندروید باشید می‌توانید از قابلیت‌های دستیار صوتی گوگل روی مرورگر کروم گوشی خود استفاده کنید. در این مطلب نحوه استفاده از دستیار صوتی گوگل روی مرورگر کروم را آموزش خواهیم داد.

قبل از توضیح نحوه استفاده باید به این چند نکته توجه کنید که در حال حاضر این قابلیت در حال گذراندن مراحل آموزشی خود است و ممکن است در برخی از موارد دچار مشکل باشد. از طرفی این قابلیت به صورت پیش‌فرض روی مرورگر کروم فعال نیست و باید آن را به صورت دستی فعال کنید. از طرفی برای استفاده از آن باید جدیدترین نسخه از مرورگر کروم را روی گوشی خود نصب کنید.

فعال کردن دستیار صوتی گوگل روی مرورگر کروم

برای فعال کردن امکان استفاده از دستیار صوتی گوگل روی مرورگر کروم باید ابتدا یک فلگ را روی مرورگر کروم فعال کنید. برای فعال کردن این فلگ ابتدا مرورگر کروم خود را روی سیستم‌عامل اندروید باز کنید و سپس آدرس Chrome://flags را در نوار آدرس تایپ کند.

دستیار صوتی گوگل با تایپ این آدرس و زدن کلید Enter صفحه‌ای مانند تصویر زیر برای شما نمایش داده می‌شود.

دستیار صوتی گوگل بعد از باز شدن این صفحه در نوار آدرس عبارت omnibox assistant voice search را تایپ کنید.

دستیار صوتی گوگل وقتی گزینه مربوط به Omnibox Assistant Voice Search روی صفحه نمایش داده شده روی جعبه یا منوی باز شونده زیر آن کلیک کنید. در حالت عادی گزینه default فعال است. شبیه به آنچه در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

دستیار صوتی گوگل گزینه Enable را فعال کنید. در این حالت یک میکروفن رنگی در کنار نوار جستجو ظاهر می‌شود.

مرورگر کروم برای استفاده از این قابلیت باید مرورگر کروم خود را یک بار از اول اجرا کنید. برای این کار روی دکمه relunch که در قسمت پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید.

مرورگر کروم به محض اجرا شدن یا ریست شدن مرورگر کروم آیکون میکروفون در کنار جعبه جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود. برای جستجوی صوتی روی این میکروفون کلیک کنید.

مرورگر کروم در صورتی که مجوز لازم برای دسترسی گوگل به میکروفون دستگاه را صادر نکرده‌اید باید در ابتدای کار اجازه این دسترسی‌ها را صادر کنید.

ارسال نظر