دلیل قطعی واتساپ و اینستاگرام چه بود؟

ساعاتی قبل فیسبوک بطور بی‌سابقه‌ای قطع شد. تلاش برای برطرف کردن این مشکل 6 ساعت به طول انجامید. اختلال فیسبوک به دلیل  مسیریابی DNS اعلام شده است.

دلیل قطعی واتساپ و اینستاگرام چه بود؟

بعد از چند ساعت انتظار کاربران توانستند به حساب خود در پلتفرم‌های فیسبوک دسترسی پیدا کنند. پس از رفع خطای DNS قطعی اپلیکیشن‌های اینستاگرام و واتساپ نیز از بین رفت.

این برنامه‌ها در حال حاضر در دسترس کاربران هستند. اما معمولا پس از بروز مشکل DNS، ممکن است ساعت‌ها طول بکشد تا همه چیز به درستی کار کند.

این قطعی در تاریخ 12 مهر 1400 اتفاق افتاد. بعد از حادثه سال 2019 که باعث اختلال 24 ساعته فیسبوک شد، این مهم‌ترین اختلالی بود که تاکنون برای شرکت مذکور رخ داد.

روزنامه نگار برایان کربس، از یک منبع معتبر نقل کرده فیسبوک مورد حمله هکری قرار نگرفته است. آنها تاکید کردند دلیل این اختلال از به‌روزرسانی BGP شروع شد که به اشتباه اطلاعات مسیریابی DNS مورد نیاز فیسبوک را حذف کرد.

جو آزبورن، سخنگوی فیس‌بوک در بیانیه‌ای گفت: «برای بروز این اختلال متاسفیم. ما می‌دانیم که میلیاردها نفر از مردم و مشاغل در سراسر جهان برای ارتباط با یکدیگر به محصولات و خدمات ما وابسته هستند. از صبر و شکیبایی شما قدردانی می‌کنیم.»

این قطعی سیستم‌های داخلی فیسبوک را نیز خراب کرد و باعث شد کارکنان نتوانند وارد دفتر شوند و به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

ارسال نظر