مک دونالد از دموکراسی سازی یادگیری ماشین در عملیات خود استفاده می‌کند

رسانه کلیک - کمپانی مک دونالد قصد دارد عملیات ML را به کمک دموکراسی سازی یادگیری ماشین برای اتوماسیون و بهبود تعاملات سرتاسری با مشتریان به کار گیرد.

مک دونالد از دموکراسی سازی یادگیری ماشین در عملیات خود استفاده می‌کند

یکی از بزرگ‌ترین فست فودهای زنجیره‌ای جهان به نام مک دونالد قصد دارد روش‌های یادگیری ماشین و علم داده‌ها را در زیرمجموعه‌های خود به حالت دموکراسی و عمومی درآورد.

پاتریک بگینزسکی، رئیس ارشد بخش تحلیل و علم داده‌های این کمپانی در مصاحبه اخیر خود گفت:

ما در حال حاضر از قابلیت‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کنیم و متعاقبا خواهان ادامه آموزش و ارائه فرصت‌های یادگیری برای تیم‌های خود، بازار و افراد دخیل در سیستم مک دونالد هستیم. ما می‌خواهیم عملیات خودکارسازی و یادگیری ماشینی بیشتری را در هر دو جانب خرید و فروش، مورد استفاده قرار دهیم و همچنان به دنبال اِعمال معیارهای کنترل هزینه هستیم تا بدین وسیله، از معقول بودن دیدگاه تجاری خود اطمینان حاصل کنیم.

یکی از دستاوردهای اصلی شرکت مک دونالد در حوزه یادگیری ماشینی، در ابتدای سال با معرفی DataBricks به کاربران یادگیری ماشین و علم داده‌های خود تحقق پیدا کرد، به طوری که این کمپانی به عنوان بخشی از فرایندهای اصلی خود، آموخت که چطور داده‌ها را به بهترین شیوه ممکن به پلتفرم اضافه کند.

ابی بات، رئیس عمومی بخش تحلیل و علم داده‌های مک دونالد در خصوص دموکراسی سازی یادگیری ماشین گفته است که تمام داده‌ها در منبع ذخیره‌سازی ابری s3 قرار می‌گیرند. بدین ترتیب، نسخه سازی داده‌ها و همچنین ایجاد خط لوله‌های مهندسی ویژگی در پلتفرم سهولت می‌یابد. تنها 9 ماه پس از استفاده از این چارچوب، کمپانی توانست از صفر به مقیاس تولید ML Ops دست یابد. مک دونالد علاوه بر ابزارها و تکنولوژی‌های کاربردی مختلف، موارد کاربردی متعددی را شناسایی کرده، مدل‌های مختلفی را ساخته و از آن‌ها استفاده کرده است.

در طول این دوره، تیم تحلیل و علم داده‌های شرکت مک دونالد بیش از 15 مورد کاربردی و مدل‌های متعددی را به فرایند تولید خود افزوده است. این کمپانی چندین چارچوب‌های یادگیری ماشینی را برای کاربران نهایی و همین‌طور کاربران علم داده‌ها ایجاد کرده تا بدین وسیله، از کاربرد چارچوب‌های امن برای ساخت و اجرای مدل‌های ML اطمینان حاصل کند.

بات تعداد واحدهای دیتابریک و ساعات محاسباتی را به ترتیب حدود 130 هزار و 27 هزار در هر ماه تخمین زده است. با این حال، وی پیش‌بینی کرده که این ارقام به پنج برابر خواهند رسید، یعنی زمانی که ML Ops در سطح وسیع و به طور واقعی در مک دونالد به اجرا در می‌آید.

از سوی دیگر از دیدگاه بگینسکی، فعالیت‌های ML آینده در مک دونالد، شامل اجرای پیش‌بینی سطح SKU برای رستوران‌ها، خودکارسازی بازاریابی و عملیات مرتبط با شخصی‌سازی می‌شود. طبق گفته وی، تعامل بدون نظارت سرتاسر با مشتریان از طریق آفرها و سنجش کارایی در بازار و رستوران‌ها نیز جزء فعالیت‌های آتی به حساب می‌آیند که به لطف یادگیری ماشین تحقق خواهند یافت.

ارسال نظر