دوربین زیر صفحه نمایش چرخشی به عنوان پتنت جدید شرکت شیائومی ثبت شد

رسانه کلیک - شرکت شیائومی از سال ۲۰۱۹ به دنبال راهی برای پنهان کردن جایگاه دوربین گوشی های خود است. این شرکت به تازگی پتنتی به ثبت رسانده است که مکانیزم دوربین زیر صفحه نمایش چرخشی را نشان می‌دهد. 

دوربین زیر صفحه نمایش چرخشی به عنوان پتنت جدید شرکت شیائومی ثبت شد

شرکت شیائومی قصد دارد تا در سال جاری میلادی از یک گوشی در سری Mi خود رونمایی کند که دوربین سلفی آن در زیر صفحه نمایش دستگاه گنجانده شده است. با این حال، به نظر می رسد که شیائومی کار خود را متوقف نکرده و طراحی کاملا جدیدی را برای دوربین زیر نمایشگر نسل چهارم خود ثبت کرده است که در آن دوربین قادر به چرخش نیز خواهد بود!

طبق یافته های یک وبسایت محبوب در زمینه انتشار طرح های مفهومی گجت های معرفی نشده، پتنت جدیدی توسط این وبسایت منتشر شده است که مکانیزم دوربین زیر صفحه نمایش چرخشی را نشان می‌دهد. بر همین اساس دوربین استفاده شده در دستگاه می‌تواند نقش دوگانه دوربین پشت و جلوی دستگاه را ایفا کند که اینکار به لطف چرخش لنز امکان پذیر خواهد بود.

عملکرد این نوع دوربین می‌تواند بدین صورت باشد که یک ماژول چرخان مغناطیسی در دستگاه قرار گرفته که به دوربین امکان جابجایی را می‌دهد. مزیت این نوع فناوری آن است که می‌تواند به صرفه جویی در فضای سخت افزاری کمک کند زیرا دیگر نیازی به دوربین جداگانه برای جلو و عقب دستگاه نخواهد بود. البته هنوز برای تحقق این طرح مفهومی به واقعیت، زمان زیادی باقی است و باید دید آیا این شرکت چینی می‌تواند به آن جامه عمل بپوشاند یا خیر.

گفتنی است در ماه دسامبر سال گذشته کمپانی ZTE اولین گوشی هوشمند رسمی خود را با دوربین زیر نمایشگر با نام Axon 20 5G معرفی کرد. بسیاری از کسانی که این گجت را بررسی کردند، بر این باور بودند که هنوز مشکلات زیادی در این فناوری به چشم می خورد که باید انتظار داشت به مرور زمان برطرف شوند.

ارسال نظر