دوربین وان پلاس ۹ پرو با همکاری شرکت هاسلبلاد عرضه خواهد شد

رسانه کلیک - سال گذشته گوشی وان پلاس ۸ پرو همراه با بهبود های چشمگیری در زمینه دوربین عرضه شد اما کاربران را شگفت زده نکرد. دوربین وان پلاس ۹ پرو قرار است این بازی را تغییر دهد.

دوربین وان پلاس ۹ پرو با همکاری شرکت هاسلبلاد عرضه خواهد شد

شرکت ویوو اخیرا در همکاری خود با کمپانی زیس نشان داد که می‌تواند در رقابت تصویربرداری با گوشی های همراه، رقیبی جدی برای بقیه رقبا باشد. حال به نظر می‌رسد وان پلاس، برنامه های خود را برای پیروزی در این رقابت داشته باشد. دوربین وان پلاس ۹ پرو قرار است به دلیل همکاری این شرکت با کمپانی هاسلبلاد یکی از رقیبان سرسخت برای گوشی های امسال داشته باشد.

یوتیوبری با نام Dave Lee توانسته است با توجه به منابعی که دارد، به تصاویر پنل پشتی وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو دست یافته است. نسخه پرو این گوشی از یک مجموعه دوربین چهارگانه تشکیل شده است که از نسخه عادی این پرچمدار، یک لنز بیشتر دارد. البته ما نمی‌دانیم که هرکدام از این لنز ها چه عملکردی دارند. چیزی که در مجموعه پشتی دوربین این گوشی ها به چشم میخورد، نام برند هاسلبلاد است که در گوشی های هوشمند امروزه دیده نمیشود. البته این نام ها تا زمانی که سخت افزار و نرم افزار با یکدیگر به خوبی تلفیق نشوند، هیچ خاصیتی نخواهند داشت. اما چیزی که مشخص است این است که شرکت هاسلبلاد می‌تواند پتانسیل های نرم افزاری رابط کاربری وان پلاس را در زمینه عملکرد دوربین، فعال کند.

با توجه به گزارشات، وان پلاس ۹ پرو توانایی بزرگنمایی ۳.۳ برابری را دارد (در نسخه قبلی شاهد زوم ۳ برابری بودیم) اما این مشخص نیست که این زوم اپتیکال بوده یا بصورت نرم افزاری باشد. همچنین در دوربین این گوشی یک حالت عکاسی با تغییر شیب دارد که برای اولین بار در سری وان پلاس ۹ معرفی خواهد شد. بعلاوه همه این امکانات، وان پلاس ۹ پرو از نرخ بروزرسانی صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز با رزولیشین QHD پشتیبانی میکند که در کنار ۱۱ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت رام قرار دارد.

چیزی که وجود دارد این است که نام شرکت هاسلبلاد در نسخه کوچکتر این سری دیده نمیشود که این می‌تواند نشان دهنده محدود سازی بهبود دوربین های سری ۹ این گوشی بر روی نسخه پرو آنها باشد. البته امکان تقلبی بودن تصویر نسخه کوچکتر نیز وجود دارد. این مسئله در ماه‌ های آتی شفاف سازی خواهد شد.

ارسال نظر