دورکاری بهره وری را کم نمی‌کند

بر اساس بیانیه یک مطالعه جدید، دورکاری هیچ تاثیر منفی بر بهره‌وری کارمندان ندارد و می‌تواند انعطاف پذیری را نیز بالا ببرد.

دورکاری بهره وری را کم نمی‌کند

طبق بیانیه‌ای که یک تیم تحقیقاتی از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه A&M تگزاس منتشر کرده است، مطالعه جدید آنها نشان می‌دهد دورکاری نه تنها بر بهره‌وری کارکنان هیچ تاثیر منفی ندارد، بلکه حتی انعطاف‌پذیری کارکنان و شرکت‌شان نیز ممکن است از طریق کار از راه دور افزایش یابد.

بررسی بهره‌وری کارکنان در طول دورکاری بر اثر طوفان هاروی

دورکاری در ایام کرونا چیزی بود که بسیاری از مردم در سراسر دنیا آن را تجربه کردند. این موضوع به‌ویژه در هنگام بلایای طبیعی و سایر رویدادهایی که منجر به جابجایی محل کار می‌شود نیز پیگیری می‌شود.

اکنون این مطالعه به طور خاص، داده‌های کارکنان را قبل، در حین و بعد از وقوع «طوفان هاروی» در ایالات متحده (طوفان بزرگی که در ۲۰۱۷ اتفاق افتاد) ارزیابی کرده است.

آنچه محققان دریافتند این بود که استفاده از رایانه در طول این طوفان کاهش یافت، اما ۷ ماه پس از وقوع آن به‌سرعت به سطح قبل از طوفان بازگشت.

«بندن» مدیر مرکز ارگونومی دانشکده می‌گوید: در آینده، درصد بیشتری از نیروی کار درگیر نوعی از فعالیت‌های اداری به سبک دورکاری خواهند بود.

تقریباً همه کارمندان مورد بررسی در این مطالعه دقیقا به همان سطح خروجی و بهره‌وری رسیده بودند که قبل از طوفان هاروی انجام می‌دادند. اکنون این یک پیام بزرگ برای کارفرمایان است، زیرا اخیرا بحث‌هایی جدی را پیرامون اینکه آیا کارکنان باید بتوانند از راه دور یا در یک برنامه ترکیبی کار کنند یا نه، مشاهده می‌کنیم.

آسیب‌های حضور در محل کار و امتیازهای دورکاری

این مطالعه با بررسی علل آسیب‌های محل کار، فراتر از ارزیابی بهره‌وری عمل کرده است. محققان دریافتند که برای کارکنان مهم است که به طور منظم استراحت کنند تا از نظر کاری آسیب نبینند.

بندن می‌گوید: تحقیقات ما نشان می‌دهد اگر در مدت زمانی معین با روش تکراری و سرعت معینی کار کنید، احتمال آسیب‌دیدگی ناشی از آن کار یا اصطلاحا زده شدن از آن کار بیشتر است. اما اگر در بازه‌های کوتاه‌تر کار کنید یا مدت زمان کار را دستخوش تغییر کنید یا ویژگی‌های شخصیتی خاصی مانند وضعیت بدنی خود را تغییر دهید، احتمال اینکه در انجام کارهای خود دچار مشکل شوید، کمتر است.

بندن تا آنجا پیش می‌رود که به کارفرمایان پیشنهاد می‌دهد کارمندان خود را تشویق کنند تا قبل از اتمام کارشان به طور منظم استراحت کنند و به نخبر خوب برای کسانی که از کار کردن در خانه لذت می‌برندوعی دوباره شارژ شوند. وی استدلال می‌کند که این کار باعث می‌شود نیروی کار سالم‌تر و کارآمدتری داشته باشند.

وی می‌گوید: افرادی که استراحت‌های توصیه شده را انجام دادند در مجموع بازدهی و بهره‌وری بیشتری داشتند. آنها در واقع کارهای بیشتری انجام دادند. ما باید این را بیاموزیم، باید به مردم در مورد آن آموزش دهیم و سپس باید به مردم کمک کنیم که این کار را انجام دهند.

نتایج این تحقیق منتشر شده در واقع خبر خوبی است برای کسانی که از کار کردن در خانه لذت می‌برند.

حتما بخوانید: بایدها و نبایدهای دورکاری ؛ به کارگیری روش های مناسب

منبع: ایسنا

ارسال نظر