دولت هند از مشارکت هواوی در توسعه زیرساخت ها جلوگیری می‌کند

رسانه کلیک - با زیادشدن تنش‌های بین هند و چین به نظر می‌رسد هند قصد دارد تجهیزات هواوی را از شبکه‌های موبایل خود حذف کند به هواوی اجازه ندهد که در توسعه زیرساخت ها مشارکت کند.

دولت هند از مشارکت هواوی در توسعه زیرساخت ها جلوگیری می‌کند

دولت هند از سرمایه‌گذاری‌ شرکت‌های چینی در زیرساخت‌های شبکه‌ای خود ابراز نگرانی کرد و به جای اینکه کمپانی هواوی را تحریم کند قصد دارد در سکوت و بدون حاشیه ایم کمپانی چینی را از شبکه‌های موبایل خود حذف کند. مقامات ارشد دولتی هند اعلام کرده‌اند از شرکت‌های غیرچینی برای توسعه زیرساخت‌های حیاتی استفاده خواهند کرد.

در حال حاضر شرکت Reliance Jio در حال توسعه تجهیزات شبکه 5G خود است، کمپانی Bharti Airtel با شرکت اریکسون همکاری می‌کند و شرکت دولتی BSNL نیز خواهان قطع همکاری با تولیدکنندگان چینی است. با این حال ودافون در هندوستان با همکاری هواوی شبکه 5G را مورد تست قرار داده است.

این گزارش نزدیک به یک هفته پس از انتشار گزارشی مبنی بر اینکه دولت دهلی نو می‌خواهد هواوی و ZTE را از تست‌های شبکه 5G کنار بگذارد، منتشر شده است. در حال حاضر هیچ کدام از این شرکت‌ها و همچنین دولت هند نسبت به این گزارش از خود واکنش نشان نداده‌اند.

حذف تجهیزات هواوی از شبکه‌های موبایل هند و جلوگیری از مشارکت او دز توسعه زیرساخت ها اولین اقدام دولت دهلی نو در مقابله با شرکت‌های چینی محسوب نمی‌شود. دولت هند در گذشته استفاده از چندین اپلیکیشن چینی را در هند ممنوع کرده و به نظر می‌رسد در آینده بر تعداد آن‌ها نیز افزوده شود.

در ماه‌های اخیر هواوی قربانی تنش‌ها میان چین و ایالات متحده آمریکا شده و حالا هند می‌خواهد تجهیزات این کمپانی را از شبکه خود حذف کند که ضربه سنگینی به این غول فناوری چینی خواهد زد. در گذشته بریتانیا نیز استفاده از تجهیزات هواوی را در شبکه 5G ممنوع کرد، آن‌ها را از شبکه‌های خود حذف خواهد کرد و احتمالا برای توسعه زیرساخت‌ها با شرکت‌های ژاپنی همکاری می‌کند.

ارسال نظر