دیجی کالا سفارشات خود را با پهپاد ارسال خواهد کرد!

چندی پیش در خبرها اعلام شد آمازون در تلاش است تا ارسال کالاهای سفارش داده شده خود را توسط پهپاد به دست مشتریان برساند. گویا دیجی کالا هم می خواهد از این قافله عقب نماند!

دیجی کالا سفارشات خود را با پهپاد ارسال خواهد کرد!

به گزارش کلیک، آمازون برای رسیدن به این مقصود تلاش خود را شروع کرد و حتی به صورت آزمایشی در چند شهر آمریکا این موضوع را آزمایش کرد و همچنان در حال بررسی جوانب این کار است.

prime-air_high-resolution02

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، به عنوان بزرگترین کسب و کار اینترنتی ایران نیز دست به کار شده و اقدام به برگزاری اولین مسابقه ربات های پرنده حمل کالا را برگزار خواهد کرد که این موضوع نشان دهنده تلاش این فروشگاه برای به روز بودن و عقب نماندن از سایر رقبای خارجی خود است.

با توجه به اینکه در دوران پساتحریم بارها صحبت ورود فروشگاه های بزرگ اینترنتی به ایران در رسانه ها مطرح شده است، می توان این گونه برداشت کرد که دیجی کالا، این احتمال را در نظر گرفته که به زودی این فروشگاه ها در ایران شعبه های خود را دایر کنند و این شرکت نیز برای رقابت با آنها خود را آماده می کند.

در اطلاعیه این سایت آمده است : نخبگان و تیم های دانشگاهی و مستقل رباتیک فعال در زمینه ساخت ربات های پرنده (Drone) می توانند در مسابقه ربات های پرنده دیجی کالا شرکت کنند.

علاقمندان به شرکت در این مسابقه باید از تاریخ 25 بهمن ماه تا تاریخ 15 اسفند ماه 1394 با مراجعه به دیجی کالا مگ فرم های اولیه ثبت نام را پر کنند. تا یک ماه پس از ثبت نام، تیم های شرکت کننده باید اطلاعات فنی لازم تیم شان را برای ارزیابی تخصصی ارسال کنند. تیم های منتخب برای شرکت در مسابقه پس از ارزیابی معرفی خواهند شد. منتخبان در تابستان، در دو بخش «ارزیابی طرح» و «مسابقات میدانی» به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین برای برندگان این مسابقه جوایزی بین 50 تا 200 میلیون ریال در بخش های مختلف در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر