دیش های سیار استارلینک با ماندگاری بالا در شرایط نامساعد

دیش های سیار استارلینک روی خودروهای بزرگ و در حال حرکت نصب می‌شوند و مزایای متعددی نسبت به دیش های خانگی دارند. هر جا بروید اینترنت هست!

دیش های سیار استارلینک با ماندگاری بالا در شرایط نامساعد

دیش های سیار استارلینک

سند جدید FCC از اطلاعات جدیدی درباره دیش های ماهواره‌ای سیار اسپیس ایکس رونمایی می‌کند که به سرویس اینترنتی استارلینک مربوط می‌شوند. طبق این گزارش، سخت‌افزار جدید برای ماندگاری در محیط نامساعد طراحی شده است.

برای افراد ساکن در نواحی غیرشهری، استارلینک یکی از بهترین گزینه‌های اینترنتی جدید در بازار به حساب می‌آید. سرویس اینترنتی استارلینک از ماهواره‌های مستقر در مدار پایینی زمین برای ارائه اینترنت در نواحی محروم استفاده می‌کند.

اگرچه استارلینک با پرداخت ماهانه 99 دلار چندان هم سرویس ارزان‌قیمتی نیست، اما به طور قابل‌ملاحظه‌ای بهتر از ISPهای مستقر در حومه آمریکا است، که سرعت اینترنتی بین 50 تا 150 مگابیت بر ثانیه را با تأخیر 20 الی 40 میلی‌ثانیه ارائه می‌دهند.

شاید فکر کنید استارلینک تنها برای کاربرد خانگی طراحی شده است. بدین ترتیب که پس از تهیه و نصب دیش ماهواره‌ای، دیگر نمی‌توانید مکان آن را تغییر دهید. اما ایلان ماسک از ماه‌ها پیش در حال آزمایش نسخه سیار دیش ماهواره‌ای بوده و احتمالا در آینده نزدیک از آن رونمایی خواهد کرد.

همچنین بخوانید: سرعت اینترنت استارلینک در نقاط مختلف جهان چقدر است؟

طبق گفته‌های قبلی ماسک، نسخه کاملا سیار از استارلینک تا پایان سال 2021 عرضه می‌شود. این نسخه به کاربران اجازه می‌دهد تا تجهیزات ماهواره‌ای خود را روی وانت یا RV خود نصب کنند.

جزئیات مربوط به استارلینک سیار به تازگی در فضای آنلاین منتشر شده که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

طبق گزارش اخیر رسانه خبری Ars Technica، دیش های استارلینک با ماندگاری بالا می‌توانند به خودروهای در حال حرکت وصل شوند. البته زمان عرضه این دیش ها هنوز مشخص نشده است.

نکته مهم اینکه دیش های سیار استارلینک برای خودروهای بزرگ مثل RVها، کامیونت‌ها، هواپیماها و غیره طراحی شده‌اند. ماسک قبلا اعلام کرده که خودروهای تسلا یا سایر خودروهای کوچک (فعلا) قادر به نصب سخت‌افزار نیستند.

دیش های سیار استارلینک

دیش های ماهواره ای سیار استارلینک با ماندگاری بسیار بالا

دیش های سیار استارلینک به طور قابل‌ملاحظه‌ای ماندگارتر و محکم‌تر از دیش های خانگی هستند. این دیش ها در شرایط نامساعد مثل گرما یا سرمای شدید مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و در برابر آب شدن برف و یخ مقاومت می‌کنند.

دیش های خانگی در برابر مواجه با گرمای 122 درجه فارنهایت از کار می‌افتند. با توجه به گرمای دیوانه کننده برخی نقاط جهان در سال‌های اخیر، مقاومت پایین دیش های خانگی موجب غیرفعال شدن اینترنت آن‌ها برای چند ساعت می‌شود.

این مشکل در ماهواره‌های سیار و قابل حرکت حل شده و می‌توان امیدوار بود که برای ماهواره‌های خانگی نیز مورد رسیدگی قرار گیرد.

دیش های ماهواره‌ای سیار استارلینک گزینه‌ای عالی برای افرادی است که دائما در حال سفر هستند. این تجهیزات همچنین به طور قابل‌ملاحظه‌ای موجب بهبود اتصالات اینترنتی در سفرهای هوایی می‌شود.

ارسال نظر