رئیس بانک مرکزی ایرلند فناوری ارزهای دیجیتال را تحسین کرد

گابریل مخلوف، رئیس بانک مرکزی ایرلند، یک پست وبلاگی منتشر کرده است که در آن نظرات خود را در مورد غیرمتمرکز شدن امور مالی به اشتراک گذاشت.

رئیس بانک مرکزی ایرلند فناوری ارزهای دیجیتال را تحسین کرد

رئیس بانک مرکزی ایرلند: عناصر مثبت فناوری رمزارزها را نادیده نگیرید

مقاله‌ای با عنوان "پول دیجیتال" در روز پنجشنبه در وب‌سایت بانک مرکزی ایرلند منتشر شد. در این پست، گابریل مخلوف در مورد پروژه صدور نسخه دیجیتالی پول رایج اروپایی بحث می‌کند. بانک مرکزی اروپا اخیرا مرحله تحقیق خود را راه‌اندازی کرد و اگرچه هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است، اما مخلوف معتقد است که مسئله "آیا" نیست بلکه چگونگی و زمان راه‌اندازی یورو دیجیتال مسئله اصلی است.

مخلوف علاوه بر ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، توجه خود را به افزایش پول غیرمتمرکز به‌عنوان عاملی برای افزایش غیرمتمرکز شدن منابع مالی معطوف می‌کند.

گابریل مخلوف می‌گوید: «افراد بخشی از پول خود را به ارزهای دیجیتال اختصاص دهند و همین خطرات را افزایش می‌دهد.» او خطراتی از جمله کمبود شفافیت، نبود ثبات در قیمت، مصرف انرژی زیاد و کلاهبرداران را برای ارزهای دیجیتال نام برد.

وی افزود: «باتوجه‌به شرایط امروز، نکات منفی ارزهای دیجیتال بسیار بیشتر از مزایای آن است.» بااین‌حال، او همچنین اصرار دارد که مقامات نباید عناصر مثبت فناوری زیربنایی ارزهای دیجیتال را نادیده بگیرند. «فناوری دفتر کل توزیع‌شده (DLT) در اصل یک پرونده امن و غیرمتمرکز از اطلاعات ذخیره شده در سراسر شبکه و قطعه‌ای کلیدی از معماری برخی از انواع ارزهای دیجیتال است.»

مخلوف تأکید کرد که DLT می‌تواند هزینه‌های معاملات مالی را کاهش داده و واسطه‌ها را در موارد خاص حذف کند و درعین‌حال از امکان صدور قراردادهای هوشمند نیز تمجید کرد.

آزمایشی که اخیرا با مشارکت چندین بانک مرکزی از منطقه یورو و بانک مرکزی اروپا انجام شده است نشان می‌دهد که یورو دیجیتال مبتنی بر بلاک چین بسیار مقیاس‌پذیر است.

بانک مرکزی استونی در اوایل این هفته اعلام کرد که سیستم آزمایش شده CBDC قادر بود بیش از 300،000 تراکنش را در ثانیه پردازش کند.

بیشتر بخوانید: ۱۱ درصد از بانک‌های مرکزی می‌خواهند به‌جای طلا در بیت کوین سرمایه گذاری کنند!

ارسال نظر