رئیس شرکت سامسونگ به جرم رشوه خواری به دو سال و نیم زندان محکوم شد

رسانه کلیک - لی جه یانگ، رئیس شرکت سامسونگ به دلیل پرونده رشوه خود در محاکمه مجدد، به دو سال و نیم زندان محکوم شد. ارزش مبالغ پرداخت شده توسط یانگ به 7 میلیون دلار می رسد. 

رئیس شرکت سامسونگ به جرم رشوه خواری به دو سال و نیم زندان محکوم شد

لی جه یانگ رئیس شرکت سامسونگ روز دوشنبه توسط دادگاهی در سئول به اتهام رشوه خواری به دو سال و نیم زندان محکوم شد.

آقای لی در دادگاه عالی سئول به جرم رشوه دادن به رئیس جمهور سابق پارک گئون های و دستیارش برای جلب حمایت دولت و ادغام شرکت های وابسته به سامسونگ برای کنترل بر آنها مقصر شناخته شد.

وی پس از جلسه دادگاه بلافاصله برای اجرای حکم، به زندان فرستاده شد.

آقای لی در سال ۲۰۱۷ به همین اتهام توسط دادگاه منطقه به پنج سال زندان محکوم شده بود. اما پس از صدور حکم تعلیق دو سال و نیمی از سوی دادگاه تجدیدنظر، در سال ۲۰۱۸ آزاد شد.

در سال ۲۰۱۹، دیوان عالی کشور دستور رسیدگی مجدد پرونده آقای لی را صادر کرد زیرا معتقد بود دادگاه به اشتباه برخی از اتهامات مطرح شده علیه وی را رد کرده است. دیوان عالی کشور اعلام کرد سه اسب و سایر مبالغی که آقای لی به خانم پارک پرداخت کرده، ۸.۶ میلیارد وون (۷ میلیون دلار) ارزش دارد.

در جلسه دادرسی، وکلای آقای لی تلاش او برای پیشرفت های شرکت سامسونگ را جهت تغییر رای مطرح کردند که البته این کار، کمکی به پرونده نکرد.

ماه مه سال گذشته بود که آقای لی با اعتراف به اینكه اتهامات مربوط به فعالیت های غیراخلاقی اخیرش ناشی از "مشكلات جانشینی" است، در تلویزیون از مشاركت این کمپانی در این عمل غیر اخلاقی عذرخواهی کرد و قول داد كه این فعالیت ها دیگر تکرار نشوند.

اما به گفته دادگاه سئول این عمل در تجدید نظر پرونده مدیر این شرکت، هیچ اثری ندارد. آقای لی همچنین به اتهام دستکاری قیمت سهام در ادغام دو شرکت وابسته به سامسونگ تحت محاکمه است.

ارسال نظر