افت طلا، رشد بیت کوین | رابطه معکوس دو دارایی اصلی ذخیره ارزش

بیت کوین پس از شکستن سطوح مقاومت اصلی، به قیمت بیش از 46،000 دلار مبادله می‌شود، اما طلا اخیرا روزهای خوبی را سپری نمی‌کند.

افت طلا، رشد بیت کوین | رابطه معکوس دو دارایی اصلی ذخیره ارزش

افت طلا و رشد بیت کوین

بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال به رویدادهای واشنگتن واکنش منفی نشان دادند زیرا مجلس سنای آمریکا لایحه زیرساخت‌ها را بدون اصلاحات برای حذف نهادهای خاص از الزامات مالیاتی تصویب کرد. مبارزه برای این اصلاحات در دیگر نهادهای دولتی ادامه خواهد داشت.

با وجود اخبار منتشر شده، بیت کوین پشتیبانی خود را در سطوح فعلی حفظ کرده است. در این میان، سایر دارایی‌ها حرکت نزولی داشتند. طلا (XAU) پس از یک صعود بزرگ در ماه مارس و مه 2021، از 1800 دلار به قیمت فعلی خود در 1731 دلار سقوط کرد و این نظریه را تقویت کرد که بین این فلز گران‌بها و بیت کوین رابطه وارونه وجود دارد.

آدام مانچینی، تحلیلگر بازارهای معاملاتی معتقد است که طلا پس از آنکه نتوانست میانگین متحرک 200 روزه خود را رد کند و حمایت خود را در بالای 1830 دلار از دست داد، سقوط کرد. مانچینی پیش‌بینی می‌کند که این فلز گران‌بها در سطح 1745 دلار نگه‌داشته شود یا خطر سقوط بیشتر به 1690 دلار را دارد. منطقه بحرانی برای خریداران 1795 دلار است.

این تحلیلگر افزود: «اگر نگه‌داری سطح 1690 شکست بخورد، تا پشتیبانی اصلی بعدی در 1575 دلار سقوط عظیمی است. در این صورت خریداران برای بازگشت به قدرت باید سطوحی را مجددا کسب کنند. 1750 دلار برای شروع خوب است، اما بازگشت به بالای 1770 دلار بسیار صعودی خواهد بود و یک روند جدید را آغاز خواهد کرد.»

مانچینی خاطرنشان کرد که طلا هم‌زمان با رشد بیت کوین به محدود جدید، نشانه‌های ضعف نشان داده است. بااین‌حال، او شکست در رابطه معکوس را رد نمی‌کند؛ زیرا هر دو دارایی نشانه‌هایی از افزایش احتمالی در آینده را نشان می‌دهند.

رابطه معکوس دو دارایی اصلی ذخیره ارزش

نمودار قیمت یک ساله طلا و بیت کوین نمودار قیمت یک ساله طلا و بیت کوین

اخیرا آرکین ریسرچ (Arcane Research) گزارشی را منتشر کرد که از رابطه معکوس بین بیت کوین و طلا پشتیبانی می‌کند. این فلز گران‌بها در روزهای گذشته با فروش عمده در بخش مشتقات ضررهای زیادی را تجربه کرده است.

آرکین ریسرچ افزود که حدود 24،000 قرارداد آتی طلا در مدت‌زمان کوتاهی در طول زمان معاملات آسیایی فروخته شد. این "سریع‌ترین و دومین افت بزرگ جزئی" طلا بوده است. به نظر می‌رسد که چشم‌انداز کلان اقتصادی به عملکرد قیمت هر دو دارایی کمک خواهد کرد.

برخی گمانه‌زنی می‌کنند که گزارش ایالات متحده درباره تورم، می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت بیت کوین و طلا داشته باشد؛ هرچه انتظارات تورمی کمتر باشد، سرمایه‌گذاران کمتری احساس می‌کنند که باید از بیت کوین و طلا به‌عنوان یک پرچین استفاده کنند.

مایک مک گلون، تحلیلگر ارشد دارایی برای بلومبرگ ادعا کرد که رویدادهای کلان اقتصادی می‌توانند بیت کوین و طلا را تهدید کنند. در همین حال، مک گلون معتقد است که این دو دارایی می‌توانند به‌عنوان ذخیره‌های فیزیکی و دیجیتال ارزش باهم پیشرفت کنند.

این تحلیلگر افزود: «ظهور مجدد نیروهای تورم‌زا که با کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده و اوج گرفتن قیمت کالاها مشخص شده است، به طلا و بیت کوین کمک می‌کند.»

ارسال نظر