رابط کاربری در اندروید 12 تغییرات زیادی خواهد داشت

رسانه کلیک - افشاسازی جدید در فضای آنلاین نشان می‌دهد که گوگل درصدد است تا تغییرات عمده‌ای را روی رابط کاربری در اندروید 12 اعمال کند.

رابط کاربری در اندروید 12 تغییرات زیادی خواهد داشت

مدت زیادی تا کنفرانس سالانه بزرگ I/O گوگل باقی نمانده است. با این حال، یک افشاسازی جدید در خصوص اندروید 12 در فضای آنلاین پخش شده و توجه همه را به خود جلب کرده است. طبق گفته‌های یک منبع داخلی، گوگل قصد دارد طراحی رابط کاربری اندروید را تغییر داده و در نسخه جدید آن، روش‌های محافظت از حریم شخصی و امنیت را بهبود بخشد.

به نظر می‌رسد که تغییرات جدید روی رابط کاربری در نسخه 12 Android شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تجربه جدید و زیبا (رابط کاربری جدید)
  • روش‌های قدرتمندتر برای حفظ حریم شخصی و امنیت
  • همکاری بهتر دستگاه‌ها با یکدیگر

به نقل از gsmarena ، طراحی جدید UI شامل اصلاحاتی در گزینه‌های لغزنده، دکمه‌ها، ویجت ها (یا همان ابزارک ها) و حتی انیمیشن‌های جدید می‌شود. ظاهرا Media Player در نوار نوتیفیکیشن نیز تحت اعمال تغییرات جدیدی قرار می‌گیرد.

آیکون‌ها، صفحه کلید، و سایر اجزای رابط کاربری همخوانی بیشتری با جنبه زیباشناسی اندروید پیدا می‌کنند. طبق گزارش‌های جسته و گریخته، اندروید 12 امکان دسته‌بندی اپلیکیشن های دلخواه در نوار نوتیفیکیشن را برای کاربران فراهم می‌آورد. تصویر زیر، برخی از اجزای بهبودیافته رابط کاربری را نشان می‌دهند.

از این گذشته، انیمیشن‌ها و روش‌های جدیدی برای کار با اجزای UI ارائه می‌شوند. پنل نوتیفیکیشن در Android 12 دیگر شفاف نیست و جای خود را به یک پس‌زمینه رنگی داده است، به طوری که رنگ پس‌زمینه نسبت به تم انتخابی کاربر، تغییر می‌یابد. تفکیک بین بخش مکالمه‌ها و سایر اطلاع‌رسانی‌ها به‌وضوح دیده می‌شود، اما گوشه‌های مورب هر اطلاع‌رسانی، برجسته‌تر شده‌اند.

متاسفانه هنوز مشخص نیست که گوگل می‌خواهد چه ویژگی‌های امنیتی جدیدی را به رابط کاربری بهبودیافته خود اضافه کند و یا منظور از عبارت همکاری بهتر دستگاه‌ها با یکدیگر چیست.

ارسال نظر