السالوادور ممکن است استیبل کوین خود را تا پایان سال راه‌اندازی کند

گفته می‌شود که برادران نجیب ابوکیله، رئیس‌جمهور السالوادور، این طرح را به سرمایه‌گذاران خارجی ارائه داده‌اند. دلار کلون می‌تواند تا قبل از پایان سال به دست شهروندان السالوادور برسد.

السالوادور ممکن است استیبل کوین خود را تا پایان سال راه‌اندازی کند

راه‌اندازی استیبل کوین ملی السالوادور

روزنامه دیجیتال ال فارو (El Faro) آمریکای لاتین در روز جمعه گزارش داد که دولت السالوادور قصد دارد ارز دیجیتال بومی خود را راه‌اندازی کند که مصرف‌کنندگان می‌توانند از آن برای خدمات استفاده کنند.

طبق این گزارش، ابراهیم و یوسف ابوکیله، برادران رئیس‌جمهور نجیب ابوکیله، به سرمایه‌گذاران احتمالی گفتند که این ارز دیجیتال که در حال حاضر به‌عنوان دلار کلون شناخته می‌شود، تا پایان سال 2021 معرفی خواهد شد. در این گزارش ویدئوهایی از برادران در حال بحث و گفتگو در مورد پیشنهاد با این سرمایه‌گذاران نیز پیوست شده است.

برادران گفتند که آنها نماینده رئیس‌جمهورند که با اسنادی که ال فارو به دست آورده بود نیز همخوانی داشت.

این خبر هفته‌ها پس از تصویب قاطعانه قانون بیت کوین رئیس‌جمهور توسط دولت این کشور آمریکای مرکزی منتشر شد که این ارز دیجیتال را به‌عنوان پول قانونی می‌شناسد و همه مشاغل موظف‌اند از ماه سپتامبر آن را به‌عنوان روش پرداخت برای کالاها و خدمات بپذیرند.

بیشتر بخوانید: بیت کوین به عنوان پول قانونی السالوادور از ۷ سپتامبر رسمی می‌شود

یک سخنگوی دولت السالوادور به ال فارو گفت که این طرح کنار گذاشته شده است اما روزنامه با استناد به یک منبع ناشناس گفت که این طرح هنوز هم در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، برادران رئیس‌جمهور در زمان‌های مختلف با نمایندگان Cardano، WhizGrid و Algorand ملاقات کرده‌اند.

با تصویب شدن بیت کوین به‌عنوان پول قانونی و صدور استیبل کوین ملی در السالوادور، دولت این کشور می‌تواند توانایی خود را در ایجاد ارزهای محلی دوباره به دست آورد. السالوادور از سال 2001 نتوانسته است ارز ملی خود را صادر کند، زیرا اقتصاد آن بر پایه دلار آمریکا است.

ارسال نظر