ربات‌ های خاویر به کمک نیروی پلیس سنگاپور می‌روند

دولت سنگاپور بار دیگر از ربات ‌ها برای کمک به نیروی پلیس استفاده می‌کند. ربات‌ های خاویر (Xavier) با گشت زنی در شهر، رفتارهای نامطلوب در اماکن عمومی را شناسایی کرده و به مأموران دولتی خبر می‌دهند.

ربات‌ های خاویر به کمک نیروی پلیس سنگاپور می‌روند

نقش ربات ‌های خاویر در اجرای قوانین

سنگاپور در حال آزمایش ربات‌ها برای گشت زنی در خیابان‌ها و جستجوی رفتارهای اجتماعی نامطلوب است. دو ربات به نام Xavier در این برنامه آزمایشی شرکت دارند. این ربات‌ها به دوربین‌های متعددی مجهز شده‌اند که میدان دید 360 درجه را برای آن‌ها فراهم می‌آورند.

ربات‌ های خاویر از سوی آژانس علم و فناوری Home Team وظیفه دارند تا هرگونه رفتار ناهنجار مثل سیگار کشیدن در اماکن عمومی، نقض قوانین کووید 19 یا شکار غیرقانونی را تشخیص دهند.

داده‌های جمع‌آوری شده به وسیله دوربین، به نرم‌افزار تحلیل ویدیو مبتنی بر هوش مصنوعی داده می‌شوند. در صورت تشخیص هرگونه قانون‌شکنی اجتماعی، خاویر فورا یک هشدار را به سمت مرکز فرماندهی و کنترل صادر می‌کند.

ربات ‌های خاویر

با دریافت هشدار، مأموران دولتی وارد عمل می‌شوند و در صورت لزوم می‌توانند از منابع اضافی برای پاسخ‌دهی به شرایط موجود استفاده کنند.

دو ربات در ناحیه تائو پایو مرکزی حرکت می‌کنند و علاوه بر هشداردهی به مأموران، پیام‌هایی را در نمایشگر خود به عموم نشان می‌دهند که جنبه آموزشی دارند.

همچنین بخوانید: ربات Robovie افراد را به زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی دعوت می کند

طبق گفته آژانس Home Team، استقرار ربات‌های خاویر ضمن پشتیبانی از زحمات مأموران دولتی، موجب کاهش نیروی انسانی موردنیاز برای گشت‌های پیاده شده و بهره‌وری عملیاتی را بهبود می‌بخشند.

دولت سنگاپور در گذشته نیز از ربات‌ها برای کمک به پلیس استفاده کرده است. در ماه مه سال 2020، سگ‌های رباتی کمپانی بوستون داینامیکس راهی پارک‌های سنگاپور شدند تا به افراد جهت رعایت فاصله اجتماعی تذکر دهند.

سنگاپور تنها کشوری نیست که از ربات‌ها برای اجرای قوانین استفاده می‌کند. کشورهای دیگری نیز در گذشته از فناوری ربات‌ها برای برقراری نظم و قانون بهره گرفته‌اند.

به عنوان مثال، واحد پلیس پارک هانتینگتون کالیفرنیا در ژوئن سال 2019 از ربات‌های تخم‌مرغی شکل به نام Robocop برای کمک به نیروی پلیس استفاده کرده است. پلیس نیویورک نیز در سال 2020 قصد داشت مجموعه‌ای از ربات‌های اسپات را به کار گیرد، هرچند به سبب اعتراضات عمومی مجبور به لغو قرارداد با بوستون داینامیکس شد.

ارسال نظر