ربات تویوتا میزها را تمیز می‌کند و از خودش سلفی می‌گیرد!

رسانه کلیک - ربات تویوتا می‌تواند میزهای سطوح شفاف و بازتاب‌کننده نور را به‌راحتی تمیز کند و برای اثبات این ادعا، از خودش سلفی هم می‌گیرد!

ربات تویوتا میزها را تمیز می‌کند و از خودش سلفی می‌گیرد!

سطوح شفاف و بازتاب‌کننده باعث گیج شدن ربات‌ها می‌شوند. کمپانی‌های سازنده ماشین‌های مختلف برای انجام کارهای خانه اغلب با این مشکل مواجه هستند. حال به نظر می‌رسد تویوتا راه‌حلی برای این مشکل پیدا کرده است. ربات خانه‌دار تویوتا می‌تواند میزها و سطوح دیگر را به‌خوبی تمیز کند و برای اثبات آن، از خود سلفی بگیرد!

طبق توضیحات کمپانی، اکثر ربات‌ها به نحوی برنامه ریزی شده‌اند که در برابر اشیاء و هندسه موجود پیش روی خود واکنش نشان می‌دهند اما آنها قادر به تشخیص یک شیء واقعی از یک شیء بازتاب شده نیستند. به عبارت دیگر، یک شیء معمولی مثل لیوان شیشه‌ای یا یک توستر براق می‌تواند موجب اختلال در عملکرد ربات برای انجام کارهای خانه شود!

تویوتا با ایجاد یک روش یادگیری جدید به مشکل سطوح شفاف و بازتاب‌کننده رسیدگی کرده است. رویکرد جدید به ربات‌ها اجازه می‌دهد حین تشخیص اشیاء و سطوح، هندسه سه‌بعدی منظره را مجسم کنند.

ربات خانه‌دار تویوتا هندسه سه‌بعدی عناصر مختلف خانه را مشاهده کرده و تمام سطوح تمیز کردنی مثل میزها و پیشخوان‌ها را تشخیص می‌دهد. این آدم‌آهنی باهوش همچنین قادر به شناسایی لیوان‌های شفاف و کنار زدن آن‌ها است.

طبق گفته‌های مکس بایراچاریا، معاون بخش رباتیک شرکت تویوتا، آموزش ربات‌ها برای درک نحوه اجرای عمل در محیط‌های خانگی، چالش‌های خاصی را به همراه دارد. دلیل این امر، تنوع و پیچیدگی خانه‌هاست که هر کار کوچکی را به یک چالش بزرگ برای هوش غیرانسانی تبدیل می‌کند.

تیم بایراچاریا در تلاش است با توسعه توانایی‌ها و قابلیت‌های رباتی، قابلیت‌های انسانی را تقویت کند تا در نهایت، ماشین‌ها بتوانند به همیارهای خوبی برای افراد پیر و سالمند بدل شوند. ربات خانه‌دار تویوتا یک پیشرفت قابل‌ملاحظه به سمت این هدف بزرگ است.

ارسال نظر