ربات خورشیدی ریزر برای جمع‌آوری زباله از اقیانوس در حال ساخت است

رسانه کلیک - ربات خورشیدی ریزر به منظور جمع‌آوری زباله‌های پلاستیکی دریاها در دست توسعه قرار دارد. شرکت ریزر در حال ساخت این ربات با همکاری کمپانی Clearbot است.

ربات خورشیدی ریزر برای جمع‌آوری زباله از اقیانوس در حال ساخت است

امروز روز جهانی اقیانوس است؛ روزی برای آگاهی مردم نسبت به مشکلات و خطراتی که اکوسیستم اقیانوس‌ها را تهدید می‌کند. شرکت Razer برای به رسمیت شناختن این روز، اعلام کرد در حال کار روی یک ربات خورشیدی است. این ربات به پاکسازی مقدار زیادی از زباله‌های پلاستیکی در سطح دریاها کمک خواهد کرد. این غول بزرگ در صنعت بازی‌های ویدیویی قصد دارد در ساخت ربات خورشیدی ریزر با شرکت Clearbot همکاری کند.

کمپانی Clearbot یک شرکت استارتاپی هنگ‌کنگی است که روی دسته‌ای از ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی، خودران و جمع‌آوری زباله‌های اقیانوس کار می‌کند. هدف این شرکت کمک به آب‌های اقیانوس است که خطرات ناشی از آلودگی زباله‌های پلاستیکی را برطرف کند.

ریزر برای ساخت ربات خورشیدی تمرکز خود را برای افزایش مقیاس ربات‌ها گذاشته است. این شرکت در نظر دارد با تولید ربات خورشیدی ریزر، روند توسعه آن را ارزان‌تر و آسان‌تر کند. این کار اساسی‌ترین هدف و مؤلفه در ساخت و تولید این ربات محسوب می‌شود. شرکت ریزر درباره این پروژه گفت:

مهندسان و طراحان برجسته Razer برای همکاری با شرکت Clearbot، داوطلبانه وقت شخصی و تخصص فنی خود را در اختیار ساخت این ربات گذاشته‌اند. آنها تلاش می‌کنند که بتوانند نمونه اولیه از این ربات را آماده کنند و تولید آن را برای عرضه در بازار شروع کنند.

دانش گسترده ریزر و دانش تولیدی Clearbot، باعث خواهد شد ربات خورشیدی ریزر به یک دستگاه هوشمندتر و کارآمدتر تبدیل شود.

انباشت زباله در اقیانوس به یک خطر مهم زیست محیطی تبدیل شده است. این آلودگی باعث شده است که سلامت بسیاری از گونه‌های زنده دریایی در خطر آلودگی قرار بگیرند.

اگرچه برآورد تعداد زباله‌ها سخت است، بیش از تریلیون‌ها قطعه زباله در سطح دریاها پراکنده شده‌اند. این زباله‌ها به مرور آب را آلوده می‌کنند و مواد پلاستیکی با غذای ماهی‌ها ترکیب می‌شود. این اتفاق باعث خواهد شد ماهی‌های بسیاری به مواد سمی پلاستیک‌ها آلوده شوند و جانشان به خطر بیافتد.

ارسال نظر