ردیابی ویروس کرونا، این بار در انگلستان

رسانه کلیک - در انگلستان، افرادی که ارتباط نزدیکی با بیماران مبتلا به کرونا داشته‌اند، اکنون در حال ردیابی هستند. این پروژه ردیابی ویروس کرونا که NHS نام دارد، از افراد مشکوک به کرونا می‌خواهد تا دو هفته خود را در خانه قرنطینه کنند. 

ردیابی ویروس کرونا، این بار در انگلستان

هر فرد در انگلستان که علائم ابتلا به ویروس کرونا را دارد باید آزمایش‌های لازم را انجام دهد؛ سپس اگر جواب آزمایش او مثبت بود، از طریق ایمیل، تلفن و پیامک از او خواسته می‌شود تا در وب‌سایت NHS عضو شود. در این سایت از او می‌خواهند تا اطلاعات شخصی خود را تکمیل کند و موارد زیر را مشخص کند:

  • نام افرادی که با آن‌ها زندگی می‌کند یا افرادی که در فاصله کمتر از ۲ متر به مدت ۱۵ دقیقه با آن‌ها صحبت کرده است.
  • نام و مشخصات دقیق افرادی که در ۴۸ ساعت قبل از شروع علائم بیماری با آن‌ها در تماس بوده است.
  • نام مکان‌هایی که رفته است.

برای این پروژه اپلیکیشنی نیز توسعه داده شده است که انتشار آن کمی به تاخیر افتاده است. این اپلیکیشن به صورت خودکار به افرادی که در ارتباط با بیماران مبتلا به کرونا بوده‌اند هشدار می‌دهد. این پروژه به‌صورت آزمایشی از تاریخ ۲۸‌ام ماه می در جزیره وایت انگلستان اجرا شده است و هنوز به‌صورت گسترده اجرا نشده است؛ اما احتمالا تا آخر ماه ژوئن در همه جا اجرا خواهد شد.

در این پروژه از افرادی که در خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند و حتی علائمی ندارند، خواسته می‌شود که به مدت ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند تا از خطر شیوع این بیماری جلوگیری شود. افرادی که با آن‌ها زندگی می‌کنند نیز باید فاصله لازم را با فرد مشکوک رعایت کنند و دست‌های خود را به‌صورت مرتب بشویند. اگر این افراد تنها زندگی می‌کنند، خریدهای ضروری خود را باید از طریق تلفن یا اینترنت انجام دهند.

در طرح ردیابی ویروس کرونا، برای جلوگیری از سواستفاده کلاه‌برداران، هیچ‌گونه اطلاعات بانکی، اطلاعات پرداختی، رمزهای شبکه‌های اجتماعی و.. از افراد درخواست نمی‌شود.

ارسال نظر