رد پای تپسی، اسنپ و بیدود در الکامپ 98

رسانه کلیک - روز شنبه 15 تیر ماه نشست خبری بیست و پنجمین دوره نمایشگاه الکامپ با حضور امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و محمدباقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد.

رد پای تپسی، اسنپ و بیدود در الکامپ 98

امیر ناظمی در رابطه با برگزاری این دوره از نمایشکاه الکامپ گفت: «در این دوره از نمایشگاه که از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه با شعار آینده بهتر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، بخش‌های تخصصی مانند الکام استارز (مخصوص استارت‌آپها)، الکام ترندز (برای فناوری‌های نوظهور)، الکام جابز (برای ایجاد محیط اشتغال) و الکام تاکز (برای ارائه آخرین دستاوردهای فناوری) برپا خواهد شد.»

معاون وزیر ارتباطات افزود: «در نمایشگاه امسال، شتابدهنده ها به صورت مستقل در قالب پاویون حضور خواهد داشت و تاکنون پنج شتابدهنده برای حضور در پاویون اعلام آمادگی کرده‌اند.»

او ادامه داد: «برخی از شرکت‌های بزرگ امروز، استارتاپ‌های کوچک دیروز محسوب می شوند که شماری از آنها جایگزین اصلی شرکت‌های بزرگ حوزه آی تی هستند.»

محمد باقر اثنی عشری در رابطه با این موضوع و در تکمیل صحبت های ناظمی افرود: «الکامپ انعکاسی از جامعه ماست. شرکت های کوچک با روال شیبی رو به بالا، در این مسیر حرکت می کنند. امسال با برداشتن محدودیت های ارزی بخشی از شرکت های سخت افزار نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. اپراتورها و شرکت های بانکی نیز همراهمان هستند.»

امیر ناظمی با اشاره یه این نکته که امسال همانند سال گذشته سالن دولت الکترونیک در نمایشگاه الکامپ برقرار است؛ افزود:

«40 دستگاه دولتی در قالب 22 غرفه در این سالن که با فضایی حدود 2500 متر مربع تدارک دیده شده؛ حضور خواهند داشت. ضمن اینکه به 10 سازمان اجازه دادیم غرفه مستقل داشته باشند. رویکرد ما خدمت محور است؛ لذا از دستگاه ها تقاضا کردیم به جای معرفی چهارچوب سازمانی؛ به معرفی خدمات دستگاهشان بپردازند. با همین رویکرد و با انتخاب شعار آینده روشن سعی کردیم خدمات شهروند محور را اصل قرار دهیم. رویکرد ما از دولت به دولت به سمت صحبت با شهروند رفته است.»

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بزرگ کردن الکامپ و توسعه بخش‌های مختلف درست است، گفت: «توسعه بخش های مختلف الکامپ و بزرگ کردن آن، جای تامل دارد، اما از این موضوع اطمینان دارم که به عنوان دولت، بزرگترین حمایتی که کرده ایم این است که برگزاری این نمایشگاه را به بخش خصوصی داده ایم. تمام الکامپ توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، ما همه به عنوان بخش دولتی، همه تلاشمان را کرده‌ایم که این اتفاق بیفتد.»

رییس سازمان نظام صنفی نیز در این رابطه افزود: «الکامپ ابزاری است برای بخش مالی سازمان و رسالتش توسعه بازار است. هر کدام از ایونت ها به حل گره ها کمک شایانی می کند. رسالت ما از برگزاری نمایشگاه؛ ارتقا دادن بحث اصلی است نه متراژ! در تمام سال های برگزاری تلاش کرده ایم به بالا بردن سطح محتوایی نمایشگاه کمک کرده و با جلب نظر شرکت های بزرگ، از پتانسیل آنها استفاده کنیم.»

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: «الکامپ و صنعت فناوری اطلاعات یک زنجیره به هم پیوسته است، یکی از دلایلی که نمایشگاه نسبت به گذشته رشد داشته، این است که امسال زنجیره سخت ‌افزاری و نرم‌افزاری در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. امسال بخش صندوق‌ های فروشگاهی بنا بر درخواستی که به کمیسیون سازمان نظام صنفی داده شده، دایر خواهد شد، قانون مربوط به صندوق‌های فروشگاهی سال گذشته تصویب شد و بر اساس آن، فروشگاه‌ها به طور مستقیم به سازمان امور مالیاتی کشور متصل شده‌اند.»



ناظمی با اشاره به این نکته که برای ارائه طرح صندوق‌های فروشگاهی، کمیته ‌ای تشکیل شد که وزارت ارتباطات نیز در آن برای تدوین استانداردها حضور دارد، افزود: «در طرح اولیه برای این بخش، جنبه سخت‌ افزاری صندوق‌ های فروشگاهی را در نظر گرفته بودند که با تلاش‌ های بسیار و نشست هایی که با مجلس شورای اسلامی انجام شد، این رویکرد به طرح نرم‌ افزاری تبدیل شد. دلیل حضور صندوق‌ های فروشگاهی در نمایشگاه امسال، این است که از سال آینده ابزار جدیدی با نام صندوق های الکترونیکی خواهیم داشت.»

در ادامه این نشست خبری؛ محمد باقر اثنی عشری با اشاره به این نکته که دیتای نمایشگاه از ده روز پیش روی سایت بارگذاری شده، افرود: «با مسیریاب های بلد و نشان به توافق رسیده ایم و شرکت کنندگان می توانند با استفاده از این مسیریاب ها تمام غرفه ها را به راحتی پیدا کنند. ضمن اینکه با شرکت های اسنپ و تپسی رایزنی هایی مبنی بر اینکه با تخفیفی چند درصدی بازدید کنندگان را به نمایشگاه برسانند، داشته ایم و به نتایج مثبتی رسیده ایم. بیدود نیز در مسیرهای خاصی ما را همراهی خواهد کرد و بازدید کنندگان می توانند با استفاده از دوچرخه برخی مسیرها را طی کنند.»

امیر ناظمی در انتهای این نشست گفت: «در این دوره از نمایشگاه توزیع بروشور از سوی دستگاه‌های دولتی برای حمایت از محیط زیست ممنوع شده است و این درخواست را به دستگاه‌ ها داده ‌ایم، دستگاه ‌های مربوطه باید محلی را روی وب‌ سایت خود مشخص کنند و بروشور و محتوای تبلیغاتی خود را در قالب پی‌دی‌اف برای بازدید کنندگان ارائه دهند.

ضمن اینکه از شش ماه پیش برنامه ‌ای با مدارس تهران و سیستان و بلوچستان در زمینه کارآفرینی و کدنویسی اجرا کرده ‌ایم که تعدادی از ایده‌های دانش‌آموزان در این زمینه به رقابت پرداختند، از این تیم‌ها ۱۰ تیم برای حضور در الکامپ با موافقت سازمان نظام صنفی انتخاب شدند و ۱۰ میز مشخص با نام ستارگان نو برای این ایده‌ پردازان جوان در نظر گرفته شده است.»

ارسال نظر